Sökning: "Internal Branding"

Visar resultat 41 - 45 av 267 uppsatser innehållade orden Internal Branding.

  1. 41. Kulturstyrning som täckmantel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Isabella Lindström; Ebba Runfors; [2021]
    Nyckelord :Organisationskultur; kulturstyrning; normativ kontroll; makt; internal branding; culture management; kritiskt perspektiv; strategisk kommunikation; misstankens hermeneutik; täckmantel Organisational culture; management; normative control; power; critical perspective; strategic communication; hermeneutics of suspicion; cloak; Social Sciences;

    Sammanfattning : Det primära syftet med studien var att bidra med kunskap om hur kulturstyrning arbetas med och upplevs av organisationsmedlemmar på en offentlig organisation. Ytterligare ett syfte var att genom det kritiska perspektivet som teoretisk lins i analysen också synliggöra vilka underliggande maktmekanismer som föreligger i organisationsmedlemmarnas meningsskapande av kulturen. LÄS MER

  2. 42. Kompetens som kvarstår - i tid och rum : En kvalitativ studie om hur eftergymnasialt utbildade individer upplever att intern employer branding bidrar till ökad medarbetarlojalitet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Adam Mårtensson; Karl Westdahl; [2021]
    Nyckelord :Internal employer branding; employee loyalty; maintaining personnel; satisfaction; Intern employer branding; medarbetarlojalitet; bibehållande av personal; nöjdhet;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats i företagsekonomi III, organisation 15 hp, 2FE78E, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Kalmar, vårterminen 2021. Titel: Kompetens som kvarstår – i tid och rum Författare: Adam Mårtensson och Karl Westdahl Handledare: Jasmina Beharic Examinator: Mikael Lundgren  Syfte: Syftet med denna studie är att urskilja och identifiera faktorer inom intern employer branding, för att se hur dessa påverkar eftergymnasialt utbildade individers medarbetarlojalitet. LÄS MER

  3. 43. En attraktiv arbetsgivare - Att stärka sitt arbetsgivarvarumärke i offentliga organisationer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Ajdin Mehanovic; Marcus Nilsson; [2020-09-03]
    Nyckelord :Employer Branding; Organization; Change Work; Employer Brand; Attractive Employer; Public Organization;

    Sammanfattning : Background and problems: In this study, we want to investigate how a larger public organization deals with strengthening its employer brand while also wanting to be an attractive employer. The study wants to illustrate how several different factors in a public organization can influence how employees feel, but also how the organization performs certain measures to successfully attract employees to a reorganization. LÄS MER

  4. 44. Developing a Brand Image on the B2B Market: An case study on the SaaS company PinMeTo

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Alexander Pataki; Mihail Aittokallio; [2020]
    Nyckelord :SaaS; Brand Image; B2B branding; B2B; B2B Market; Business and Economics;

    Sammanfattning : Developing a Brand Image on the B2B Market: An explorative case study on brand image of SaaS company PinMeTo 2020 BUSN39 A case study on PinMeTo with 7 semi-structured interviews. The purpose of this study is to explore the most important brand image elements for SaaS companies in a B2B market from an internal perspective and determine how they develop a brand image. LÄS MER

  5. 45. Intern employer branding i revisionsföretag : En kvalitativ flerfallsstudie om hur Big Four företagen kan minska sin personalomsättning

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Carl Öberg; Mikaela Carlsson; [2020]
    Nyckelord :employer brand; employer branding; internal employer branding; employee turnover; audit firms; employer brand; employer branding; intern employer branding; personalomsättning; revisionsföretag;

    Sammanfattning : Att lyckas behålla anställda har blivit en alltmer vanlig fråga för arbetsgivare i och med en förändrad arbetsmarknad med hög konkurrens, och en för hög omsättning av personal kan få stora konsekvenser för ett företag. En bransch som länge präglats av hög personalomsättning är revisionsbranschen, och trots att tidigare studier har gjorts för att hitta anledningar till detta är det fortfarande ett omtalat problem, och revisionsbyråerna arbetar ständigt med att få sina anställda att stanna kvar på företagen, inte minst Big Four företagen. LÄS MER