Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Makroekonomiska Publikationers Påverkan på Svenska & Amerikanska Börsmarknaden

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Isabell Ryd; William Magnusson; [2023]
    Nyckelord :Makroekonomiska publikationer; Index; FOMC; Finans; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna studien avser undersöka hur amerikanska och svenska makroekonomiska publikationer påverkar S&P 500 samt OMXS30. Med hjälp av daglig avkastning för perioden 2002 till 2021 visar denna studie att FOMC har en statistiskt signifikant påverkan på både den svenska och amerikanska börsmarknaden. LÄS MER

  2. 2. BIM i produktion - Var står vi idag?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggproduktion

    Författare :Isabell Magnusson; [2017]
    Nyckelord :BIM; Byggnadsinformationsmodellering; implementering; 3D; kollisionskontroll; samordning; visualisering; detaljeringsgrad; utbildning; ekonomi; tid; intresse.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Examensarbetet kartlägger hur BIM i dagsläget används ute på arbetsplatserna samt vad det är som behöver förändras för ett ökat och mer effektivt användande av BIM i produktion. Studien visar att man snarare arbetar med 3D än med BIM, då modellen har ett ytterst begränsat eller obefintligt informationsinnehåll. LÄS MER

  3. 3. TripAdvisors roll i hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Oliver Barbir; Emma Karlsson; Isabell Magnusson Glad; [2012]
    Nyckelord :tripadvisor; sociala medier; marknadskommunikation; relationsmarknadsföring; varumärkesbyggande; ewom; tillförlitlighet på internet; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att analysera hur hotellverksamheter nyttjar sociala mediet TripAdvisor som en del i deras marknadskommunikation och relationsskapande gentemot aktuella och potentiella gäster. Frågeställning: Vilken roll spelar TripAdvisor för hotell i södra Sverige när de kommunicerar med sina gäster? Metod: Det empiriska materialet har samlats in genom en kvalitativ ansats, där sju intervjuer har genomförts med hotellchefer och marknadsföringsansvariga på hotell placerade i Malmö och Helsingborg. LÄS MER