Sökning: "Jesper Karlsson"
Visar resultat 41 - 45 av 70 uppsatser innehållade orden Jesper Karlsson.
41. A citizen perspective of phishing in Hong Kong
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : In the world of today, Internet is a part of everything we do. Almost all appliances, from the cell phone to in some cases even freezers, are getting options to connect up to the Internet. But in this great, new world lurks dangers, as new threats are developed and sent out on the Internet at the same rate with which they are resolved. LÄS MER
42. "Sara vill inte att jag sak vara med" : En vetenskaplig eddä om värdegrundsarbete i förskolan
M1-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Min essä bygger på tre egenupplevda händelser som speglar den verklighet som jag möter i min vardag som förskollärare. De två första handlar om hur ett barn utesluter och rent av mobbar ett annat barn. Jag har svårt att vara passiv i dessa situationer och vet inte om jag har agerat rätt. LÄS MER
43. Realiserande av synergier : En studie om associationsformens betydelse
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
44. Helsingborg Arena - En Brandteknisk Riskvärdering
L3-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för BrandteknikSammanfattning : In this report the fire-safety of Helsingborg Arena is analysed and evaluated. This has been done considering the safety of the people evacuating the building in case of a fire. LÄS MER
45. Mediekunskaper i samhällskunskapsämnet : En undersökning av samhällsläroböckers medieavsnitt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vilka medieidéer och mediekunskaper som erbjuds i läroböckernas avsnitt om media från 1990-talet fram till 2010-talet och, beroende på hur medieidéerna och mediekunskaperna erbjuds i läroböckerna, hur en eventuell förändring av samhällskunskapsundervisningens primära mål ser ut i läroböckernas medieavsnitt. De frågeställningar vi ämnar besvara är: Vilka medieidéer erbjuds i läroböckernas medieavsnitt från 1990, 2000 och 2010-talet? Vilka mediekunskaper erbjuds i läroböckernas medieavsnitt från 1990, 2000 och 2010-talet?, Hur ser förändringen av hur mediekunskaperna erbjuds i läroböckernas medieavsnitt ut över tid? Och Hur har samhällskunkapsundervisningens primära mål i läroböckernas medieavsnitt förändrats över tid? Genom att föra samman Giddens medieteorier med Englunds utbildningsfilosofier har vi skapat tre mediekunskaper som vi har valt att kalla: essentialistiska mediekunskaper, progressivistiska mediekunskaper och rekonstruktivistiska mediekunskaper. LÄS MER