Sökning: "Johanna Klasson"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Johanna Klasson.
1. VÅLDSPREVENTIVT ARBETE I SKOLAN: SPRÅKETS IMPLIKATIONER I PRAKTIKEN : En kvalitativ studie av skolkuratorers och lärares sätt att prata om våldsprevention
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Våld i olika former beskrivs av många vara ett omfattande och ihållande samhällsproblem, ett som skapar en uppsättning av negativa påföljder; psykiska, fysiska och ekonomiska. Hur våldet ska motarbetas blir därför på grund av dess komplexitet svårt att ge tydliga direktiv på. LÄS MER
2. ARBETSTERAPEUTENS INDIVIDUELLA RECEPTBOK I ARBETET MED SÖMNHYGIEN
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund Sömnbesvär är ett växande problem bland barn och ungdomar. Forskning visar att sömnförberedande aktiviteter inklusive sömnhygien förbättrar den totala sömnen. En arbetsterapeut har en värdefull roll i arbetet mot att förbättra sömnbesvär för barn och ungdomar. LÄS MER
3. CSR ur ett medarbetarperspektiv : En kvalitativ studie om hur medarbetare upplever det interna CSR-arbetet på sitt företag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Företag spelar en stor roll i samhällets utveckling då de påverkar både samhälle och miljö. Företag arbetar idag allt mer aktivt med att ta sitt samhällsansvar för att möta förväntningarna från sina intressenter. LÄS MER
4. Användbarhetsbrister inom ambulanssjukvårdens patientjournalsystem
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Dagens samhälle förlitar sig på och investerar enorma resurser på informationssystem. Inte minst inom hälso- och sjukvården där IT idag inte enbart används som en stödkomponent, utan är en stor del av verksamhetens kärna. LÄS MER
5. Ibland behövs det stödhjul för att kunna rulla framåt : En intervjustudie om specialpedagogiska insatser i förskolan.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : BakgrundInom varje pedagogisk verksamhet förekommer olika typer av bedömningar av barns beteende och utveckling, vilket leder till kategoriseringar. Dessa kategoriseringar skapas utifrån de normer och värderingar som personal i förskolan utgår ifrån. LÄS MER