Sökning: "Kamratbedömning och självbedömning"

Visar resultat 21 - 25 av 56 uppsatser innehållade orden Kamratbedömning och självbedömning.

  1. 21. Lärares användning av fem nyckelstrategier vid matematiska problemlösningsuppgifter : ett formativt arbetssätt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Carolina Hansson; Ellinor Nilsson; [2018]
    Nyckelord :Fem nyckelstrategier; formativt arbetssätt; matematik; problemlösningsuppgift;

    Sammanfattning : Hög lärarkompetens inom formativa arbetssätt gynnar elevers lärande i matematiska problemlösningsuppgifter. Ett formativt arbetssätt synliggör elevers kunskapsutveckling. Dessutom ställer dagens teknik höga krav på elevers matematikkunskaper. LÄS MER

  2. 22. "Du kunde beretat lite mer om cklanen liksom hur han såg ut typ" : En jämförande studie om kamratbedömning i grundskolans lägre årskurser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mathilda Bengtsson; Johanna Persson; [2018]
    Nyckelord :kamratbedömning; återkoppling; respons; självbedömning; formativ bedömning; elevtexter; grundskolan;

    Sammanfattning : I den här undersökningen ligger fokus på kamratbedömning vilket är en del av den formativa bedömning som är aktuellt i dagens skola. Kamratbedömning innebär att elever bedömer varandras arbeten och ger kommentarer i ett förbättringssyfte. LÄS MER

  3. 23. Formativ bedömning ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Veronica Fernstedt; [2017]
    Nyckelord :formative; assessment; mathematics; formativ; bedömning; matematik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka elevers upplevelser och uppfattningar av formativ bedömning i matematik i årskurs 1.   Två frågeställningar har besvarats. LÄS MER

  4. 24. Formativ Bedömning : En intervjustudie på hur och när lärare i idrott och hälsa bedömer formativt

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Wallberg Emil; Anton Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Formativ bedömning; idrott och hälsa; gymnasiet; intervju;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka hur lärare inom ämnet idrott och hälsa tillämpar en formativ bedömning. Vi vill utifrån två av de didaktiska frågorna när och hur undersöka hur lärare i idrott och hälsa använder sig av formativ bedömning, i kursen Idrott och hälsa 1 på gymnasiet vilken innefattar 100 poäng. LÄS MER

  5. 25. Kamratbedömning och självbedömning i hem- och konsumentkunskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Andrea Silier; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka och analysera om och hur framförallt kamratbedömning men även självbedömning används i ämnet hem- och konsumentkunskap med fokus på lärarens inställning. Metoden som används är halvstrukturerade intervjuer och en enkät. LÄS MER