Sökning: "Kollektivtrafikmarknad"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Kollektivtrafikmarknad.

  1. 1. Tillgänglighet på en avreglerad kollektivtrafikmarknad - En studie om möjligheterna att nå transportpolitisk måluppfyllelse

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet. Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Klara Strandberg; Maria Strandberg; [2012-04-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den 1 januari 2012 börjar en ny kollektivtrafiklag gälla vilken innebär ett marknadsöppnande där kommersiella aktörer får rätt att bedriva kollektivtrafik och konkurrera på marknaden om resenärer. Syftet med det fria marknadstillträdet är enligt regeringen att konkurrens ska leda till ett ökat utbud av kollektivtrafik vilket väntas få fler människor att välja kollektiva färdmedel. LÄS MER

  2. 2. Vart *** är tåget?! : En studie om svenska kollektivtrafikbolags närvaro i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Anna Karlsson; Johanna Ahlén; Sofie Falkfält; [2012]
    Nyckelord :Marketing; social media; public traffic companies; negative spreading; quality improvement relationship; marketing; crisis management; quality tool; communication; trust; influence; Marknadsföring; sociala medier; kollektivtrafikbolag; negativ spridning; kvalitetsverktyg; kvalitetsförbättring; relationsmarknadsföring; krishantering; kommunikation; påverkan; förtroende;

    Sammanfattning : “Vad genererar närvaron i sociala medier för svenska kollektivtrafikbolags vardagsverksamhet och hur kan de användas vid en kris?” Syftet med uppsatsen är att belysa problematiken med att kollektivtrafikbolag i Sverige idag inte tar tillvara på möjligheterna med sociala medier. Vi ser ett behov att belysa fördelarna och nackdelarna i samband med användningen av Facebook och Twitter för kollektivtrafikbolag. LÄS MER

  3. 3. Ny spelplan för svensk kollektivtrafik.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Förvaltningshögskolan

    Författare :Ylber Meholli; [2011-09-22]
    Nyckelord :Marknad; Kollektivtrafikmarknad; Marknadsstruktur; Reglering; Avreglering; Ekonomiska problem;

    Sammanfattning : .... LÄS MER