Sökning: "Kommunikationsprocess"

Visar resultat 21 - 25 av 69 uppsatser innehållade ordet Kommunikationsprocess.

  1. 21. Viskleken : En studie i förutsättningarna för kommunikation

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Mia Bromander; [2017]
    Nyckelord :Kommunikation; tolkning; multimodalitet; lärande; betygssättning; Viskleken;

    Sammanfattning : Pedagogik och lärande handlar i hög grad om kommunikation och kommunikation är näraförbundet med tolkning. Syftet med denna uppsats är därför att undersöka tolkningensförutsättningar inom ramen för en iscensatt kommunikationsprocess som är uppbyggd som enmultimodal version av en klassisk så kallad "visklek". LÄS MER

  2. 22. När kommunikationen brister : En litteraturstudie om talrädsla, kommunikationsprocess och våga-tala kurser

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Svenska språket

    Författare :Joanna Nilsson; [2017]
    Nyckelord :Talängslan; kommunikation mellan människor; retorik;

    Sammanfattning : Målet med denna systematiska litteraturstudie är att undersöka och sammanställa vad tidigare forskning lyfter fram kring talrädsla. Vidare intas ett didaktiskt sociokulturellt perspektiv på elev och lärande samt vad som föreskrivs i Läroplan, examensmål och gymnasiegemensamma ämnen för gymnasieskola 2011 (2011) och elevernas rättigheter till kommunikativa kunskaper. LÄS MER

  3. 23. Kommunikation vid uppföljning av försäljning : Identifiering av en kommunikationsprocess problemområden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Mathilda Johansson; Olivia Olsson; [2017]
    Nyckelord :Kommunikation; B2B; uppföljning av försäljning;

    Sammanfattning : Fallföretaget för denna studie påvisade att de hade upplevt brister i kommunikationen mellan kund och företag när det kom till uppföljning av försäljning. Fallföretaget ville därmed ha information om hur kommunikationen ser ut i dagsläget, vilka problemområden som finns i processen, samt hur kunden och företaget önskar att kommunikationen ska se ut. LÄS MER

  4. 24. Lobbyingprocesser som påverkar befintlig redovisningsstandard : En fallstudie inom Bokföringsnämnden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Victoria Lindström; Ida-Maria Westerlund; [2017]
    Nyckelord :Lobbying; Makt; Maktutövning; Lobbying baserat på belöning; Lobbying baserat på tvång; Lobbying baserat på legitimitet; Lobbying baserat på expertis; Transparens;

    Sammanfattning : Lobbying är en kommunikationsprocess mellan en aktör med egenintresse och en politisk motpart och har idag fått en stor betydelse. När samhället förändras med mer informella möten blir gränsdragningen mellan det som förväntas formellt och det som är informellt tillåtet svårare att skilja. LÄS MER

  5. 25. "Det ska kännas i hjärtat" : En fallstudie om medarbetares föreställningar om Umeå universitet, den interna kommunikationen samt hur den bidrar till dessa föreställningar

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Josefin Nordfjell; Viktoria Lindqvist; [2016]
    Nyckelord :Internal communication; organizational communication; organizational identity; organizational culture; communication process; vision; subculture; Strategisk kommunikation; intern kommunikation; organisationskommunikation; organisationsidentitet; organisationskultur; kommunikationsprocess; vision; subkultur;

    Sammanfattning : “You have to feel it in your heart - a case study of the employees perception about Umeå university, the internal communication and how the communication contributes to this perception”. This study is based on that deficiency is common in internal communication in a authority that consists of several different units and different occupational levels. LÄS MER