Sökning: "Kommunikationsprocess"
Visar resultat 21 - 25 av 69 uppsatser innehållade ordet Kommunikationsprocess.
21. Viskleken : En studie i förutsättningarna för kommunikation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogikSammanfattning : Pedagogik och lärande handlar i hög grad om kommunikation och kommunikation är näraförbundet med tolkning. Syftet med denna uppsats är därför att undersöka tolkningensförutsättningar inom ramen för en iscensatt kommunikationsprocess som är uppbyggd som enmultimodal version av en klassisk så kallad "visklek". LÄS MER
22. När kommunikationen brister : En litteraturstudie om talrädsla, kommunikationsprocess och våga-tala kurser
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Svenska språketSammanfattning : Målet med denna systematiska litteraturstudie är att undersöka och sammanställa vad tidigare forskning lyfter fram kring talrädsla. Vidare intas ett didaktiskt sociokulturellt perspektiv på elev och lärande samt vad som föreskrivs i Läroplan, examensmål och gymnasiegemensamma ämnen för gymnasieskola 2011 (2011) och elevernas rättigheter till kommunikativa kunskaper. LÄS MER
23. Kommunikation vid uppföljning av försäljning : Identifiering av en kommunikationsprocess problemområden
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Fallföretaget för denna studie påvisade att de hade upplevt brister i kommunikationen mellan kund och företag när det kom till uppföljning av försäljning. Fallföretaget ville därmed ha information om hur kommunikationen ser ut i dagsläget, vilka problemområden som finns i processen, samt hur kunden och företaget önskar att kommunikationen ska se ut. LÄS MER
24. Lobbyingprocesser som påverkar befintlig redovisningsstandard : En fallstudie inom Bokföringsnämnden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Lobbying är en kommunikationsprocess mellan en aktör med egenintresse och en politisk motpart och har idag fått en stor betydelse. När samhället förändras med mer informella möten blir gränsdragningen mellan det som förväntas formellt och det som är informellt tillåtet svårare att skilja. LÄS MER
25. "Det ska kännas i hjärtat" : En fallstudie om medarbetares föreställningar om Umeå universitet, den interna kommunikationen samt hur den bidrar till dessa föreställningar
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : “You have to feel it in your heart - a case study of the employees perception about Umeå university, the internal communication and how the communication contributes to this perception”. This study is based on that deficiency is common in internal communication in a authority that consists of several different units and different occupational levels. LÄS MER