Sökning: "Kotler 4P"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Kotler 4P.

  1. 1. Marknadsföring i en digital tid : En studie av social commerce och marknadsmixen

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Wahlström; Michiel Noback; [2021]
    Nyckelord :Marknadsföring; Social media; Social Commerce; Marknadsmixen; Startup; Kotler 4P;

    Sammanfattning : Att använda sociala medier som marknadsföringskanal, även kallat social commerce är ett växande fenomen då många företag idag använder sig av detta. Den nya marknaden har även möjliggjort att nystartade företag (startups) nu kan använda sociala medier som plattform för att växa och nå ut till sina kunder snabbare. LÄS MER

  2. 2. Den traditionella marknadsföringsmixen utifrån digitaliseringen : Har digitaliseringen skapat ett behov av att utveckla den traditionella marknadsföringsmixen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gustaf Weinebrandt; Sara Pernbrink; [2018]
    Nyckelord :Marketingmix; 4P; Product; Place; Price; Promotion; Marketing; Marketing theory; Kotler; McCarthy; Digitalization; Social media; Relationship marketing; Gummeson; Grönroos.; Marknadsföringsmix; 4P; Produkt; Plats; Pris; Påverkan; Marknadsföring; Marknadsföringsteori; Kotler; McCarthy; Digitalisering; Sociala medier; Relationsmarknadsföring; Gummesson; Grönroos.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföringen har under det senaste decenniet genomgått fundamentala förändringar och digitaliseringen har varit en del i den utvecklingen. Borden var först med att presentera marknadsföringsmixen som koncept på 1950-talet. LÄS MER

  3. 3. Analyzing the Factors that Drive Wine Sales in Sweden : A Regression Analysis

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Ida Palmgren; Emma Soc Deschaeck; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis is a combined study of applied mathematical statistics and industrial engineering and management implemented to analyze and determine the success factors in the Swedish wine market to increase the profitability of wine producers. Hence, this thesis applied both a quantitative and qualitative approach to address this aim. LÄS MER

  4. 4. Med känsla för marknadsföring - En undersökning av Roskildefestivalens marknadsföring i sociala medier och Roskilde Road Trip Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för kulturadministration

    Författare :Isabel Rescala; [2013]
    Nyckelord :Marketing; 4P:s; Philip Kotler; Roskilde Festival; music festival Marknadsföring; 4 P:n; Roskildefestivalen; musikfestival; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study the marketing of Roskilde Festival through social media and Roskilde Road Trip Malmö as a case. My main research questions are: What does the maketing of the festival look like in social media? How does the marketing of Roskilde Festival relate to three of the four P:s? Is there something special about their marketing? Has the poster and the artists on it changed compared to other years? I discuss why Roskilde Festival survives while others don’t. LÄS MER

  5. 5. Dubbelkassen : En ny typ av matvarukasse

    Kandidat-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Anna Palmér; Nina Morawetz; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport syftar till att vidareutveckla produkten Dubbelkassens vilken utvecklades under kursen HM1025 som gavs under hösten 2010 på Kungliga Tekniska högskolan. Tidigare gjordes flera begränsningar som i detta arbete utreds för att skapa en helhetsbild om hur produktframtagningen av Dubbelkassen bör gå till. LÄS MER