Sökning: "Kundnöjdhet Swedbank"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Kundnöjdhet Swedbank.

  1. 1. ”Billigast är inte alltid bäst, vi kommer aldrig att vara billigast men strävar efter att vara bäst” : En studie om kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Niklas Apelkvist; Brin Ismail; [2019]
    Nyckelord :Customer loyalty; customer satisfaction; confidence; loyalty program; Kundlojalitet; kundnöjdhet; förtroende och lojalitetsprogram 3;

    Sammanfattning : I Sverige har banksektorn en avgörande inverkan i vårt vardagliga liv, då vi alla i stort sett är kopplade till en bank. Detta har bidragit till att banker har utsätts för ökad konkurrens, vilket sätter stor press på bankerna att sticka ut från övriga konkurrenter och erbjuda tjänster som gör kunden nöjd samt lojal mot sin bank. LÄS MER

  2. 2. Lojalitet är sällsynt - om du hittar det, behåll det : En studie om de svenska storbankernas arbetssätt med kundlojalitet i en digitaliserad värld.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Rana Baikoglu; Evelina Thörnblad; [2017]
    Nyckelord :Digitalization; customer loyalty; customer satisfaction; trust; communication; competence; Digitalisering; kundlojalitet; kundnöjdhet; förtroende; kommunikation; kompetens;

    Sammanfattning : Digitalization has come to represent a larger part of people’s everyday lives. The technology makes it possible to conduct bank errand at all hours. Therefore, the use of digital services has increased remarkable the past years. LÄS MER

  3. 3. Lönsam Decentralisering?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rana El-Hajj Moussa; Sara Berneheim; Malin Hammarlund; [2012]
    Nyckelord :Ekonomistyrning; banksektorn; balanserat styrkort; decentralisering; medarbetar- och kundnöjdhet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Lönsam Decentralisering? -Hur ser sambandet ut mellan decentralisering, nöjda medarbetare, nöjda kunder och lönsamhet? Seminariedatum: 2012-05-31 Ämne/kurs: FEKH95, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sara Berneheim, Rana El-Hajj Moussa och Malin Hammarlund Handledare: Rolf Larsson Fem nyckelord: Ekonomistyrning, banksektorn, balanserat styrkort, decentralisering, medarbetar- och kundnöjdhet. Syfte: Uppsatsens syfte är att belysa hur decentralisering påverkar människor och lönsamhet. LÄS MER

  4. 4. Relationsmarknadsföring : Kunden som medproducent

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Michél Moussa; Martin Jemsö; [2009]
    Nyckelord :Kundnöjdhet; medproducentansvar; lönsamhet; relationer; värdeskapande; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Syfte: Vi har valt att utifrån vår uppsats undersöka hur två företag – Swedbank och IKEA – arbetar med att få med kunden som medproducent. Hur de genom relationsmarknadsföring tillfredställer kundernas behov och hur ”kundnöjdheten” uppnås genom kundens delaktighet. LÄS MER

  5. 5. Kundnöjdhet ur en kunskapsbaserad serviceorganisations perspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Terese Bergqvist; Louise Lundqvist; [2009]
    Nyckelord :Kundnöjdhet; serviceorganisation; kunskapsorganisation; tjänster; organisation; motivation.;

    Sammanfattning : The objectives of this research we have examined how the people in a knowledge-based service organization relate to the concept “customer satisfaction”. Our purpose was to evaluate if we could find resemblances or differences among people whit different positions in the organization. LÄS MER