Sökning: "Kundrelationer ekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 136 uppsatser innehållade orden Kundrelationer ekonomi.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. Evaluation of Sustainability Data Visualisation in the Manufacturing Industry : A Design Proposal for a Sustainability Dashboard at Sandvik Coromant

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Alva Håkansdotter; Linnéa Johansson; [2023]
    Nyckelord :Data visualisation; Circularity data; Manufacturing; Sustainability; Figma; Datavisualisering; Cirkularitetsdata; Tillverkning; Hållbarhet; Figma;

    Sammanfattning : The awareness of the importance of sustainability in the manufacturing industry has increased over the past decade. An integral aspect of sustainability is the focus on circularity. LÄS MER

  3. 3. Den konstanta digitaliseringen av arbetsrollen redovisningskonsult : En studie om digitaliseringen av redovisningskonsultens arbete

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nancy Jacob; Osama Mahmoud Ahmed; Thanojitha Selvanayagam; [2023]
    Nyckelord :Accounting consultants work; accounting programs; digitalization; automatization; and cloud-based database; Redovisningskonsulternas arbete; bokföringsprogram; digitalisering; automatisering; och molnbaserade databaser;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-31 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalen  Universitet Författare: Nancy Jacob, Osama Mahmoud Ahmed, Thanojitha Selvanayagam                      (990101)               (001212)                            (970719) Titel: Den konstanta digitaliseringen av arbetsrollen redovisningskonsult   Handledare: Zelalem Abay   Nyckelord: Redovisningskonsulternas arbete, bokföringsprogram, digitalisering, automatisering, och molnbaserade databaser.  Forskningsfråga: Hur har digitiseringen och digitaliseringen av redovisningskonsultens arbete påverkat arbetsprocessen, kompetenskraven och intressenter? Syfte: Syftet med denna studie är att få en bild på hur arbetet som redovisningskonsult ser ut idag och digitaliseringens påverkan för yrkesrollen. LÄS MER

  4. 4. Konsten att skapa engagemang och förtroende i konsultföretags kundrelationer : En kvalitativ studie om konsultföretag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oscar Eksberg; Hannes Freij; [2023]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; KMV-modellen; Engagemang; Förtroende; Konsultföretag;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor:- Hur skapar konsultföretag förtroende i kundrelationer?- Hur skapar konsultföretag engagemang i kundrelationer? Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsultföretag kan skapa och bevara relationer till deras kunder. Utifrån en teoretisk referensram vill vi identifiera hur konsultföretag arbetar med att skapa förtroende och engagemang till deras kunder och vad som leder till en långsiktig kundrelation. LÄS MER

  5. 5. Digitaliseringens påverkan på revision i Sverige : En kvalitativ studie om digitaliseringens åverkan på revisionskvaliteten, revisionsprocessen samt relationen mellan revisor och kund

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Milot Haxhija; Fabian Meha; [2023]
    Nyckelord :Audit; Audit quality; Audit process; Customer relationship; Digitalization; Audit firms; Streamlining.; Revision; Revision kvalite; Revisionsprocess; Kundrelation; Digitaliisering; Revisionsbyråer; Effektivisering;

    Sammanfattning : Revisionen har idag blivit en viktig del av det moderna samhällets ekonomiska system och har en avgörande roll för att främja förtroendet för den finansiella rapporteringen, samt för att främja transparens och ansvarstagande i affärsverksamhet. Digitalisering är ett begrepp som beskriver den digitala utvecklingen som har uppkommit av nya tekniken och har förändrat sättet som vi lever våra vardagliga liv men även förändrat världen på en global nivå. LÄS MER