Sökning: "Lars Johnson"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Lars Johnson.
1. Välja rätt marknadsföringsstrategi på sociala medier : En studie om hur konsumenters attityder påverkas av olika marknadsföringsstrategier på Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: Choosing the right marketing strategy on social media: A study on how restaurants affect consumer attitudes through different types of marketing on Instagram. Level: Final assignment for Bachelor Degrees in Business Administration Authors: Tim Prasertsri, Jakob Johnson Supervisor: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Date: 2018 - 05 Aim: The purpose of this study is to understand which marketing strategy that is most effective for restaurants on social media. LÄS MER
2. MIN BUBBLA DÄR JAG ÄR JAG : - en fenomenologisk hermeneutisk studie om ungdomars återhämtning
Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Återhämtning hos unga är en pågående process, likställd den fysiologiska utvecklingen. Begreppet har olika innebörd utifrån ålder och mognadsgrad. Studiens syfte var att utifrån den unga människans perspektiv, belysa innebörden av återhämtning. LÄS MER
3. ”Måckel daj, som har fått nya popper” En studie av göteborgska dialektord
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för svenska språketSammanfattning : Det här är en studie som syftar till att undersöka den passiva dialektförståelsen och det aktiva dialektbruket bland informanter i två olika stadsdelar i Göteborg och Sätila. Undersökningen har gjorts på tre högstadieskolor, Lövgärdeskolan, Styrsöskolan och Sätilaskolan. LÄS MER
4. Hur påverkar Gerillamarknadsföring Generation Y? : En studie av Gerillamarknadsföringens påverkan på Generation Y.
Kandidat-uppsats, Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar Gerillamarknadsföring Generation Y? Ämne/Kurs: Företagsekonomi - Kandidatuppsats Handledare: Lars Haglund Nyckelord: Marknadsföring, Gerillamarknadsföring, Generation Y, Annonsering, Word-of-mouth, Buzz- marknadsföring, varumärkesattityd, varumärkesengagemang, engagemang online, kommunikation. Bakgrund: Marknadsföring handlar om att skapa och utveckla lönsamma kundrelationer. LÄS MER
5. Betydelse av text och uttryckssätt för minnesförmåga och emotion
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Hur en text ska utformas och förmedlas om man vill att den ska bevaras i minnet hos mottagaren och vad som väcker emotioner är frågor som den här studien vill söka svar på. Ett bekvämlighetsurval har använts och deltagarna har läst och lyssnat till olika texter. Efter varje text besvarades en enkät. LÄS MER