Sökning: "Leisure center teacher"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden Leisure center teacher.

  1. 1. Hänger du med på äventyr? : En kvalitativ studie om hur lärare i fritidshem ser på användandet av äventyrspedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Didaktik

    Författare :Emma Frelin; Sofia Rising; [2023]
    Nyckelord :Leisure center; SOC; Leisure center teacher; Collaboration; Adventure education; Fritidshem; KASAM; Lärare i fritidshem; Samarbete; Äventyrspedagogik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att synliggöra hur lärare i fritidshem arbetar med äventyrspedagogik. Detta har genom en kvalitativ studie med semistrukturerade intervjuer besvarat studiens frågeställningar och syfte. Sex enskilda intervjuer med lärare i fritidshem som har kunskap om äventyrspedagogik ägde rum. LÄS MER

  2. 2. Att arbeta på fritidshemmet med en dubbel yrkesroll : En kvalitativ studie om upplevelser av en dubbel yrkesroll och dess utmaningar och möjligheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ludvig Norrlander Forsberg; Joakim Nyström; [2023]
    Nyckelord :school-age educare center; school-age educare teacher; subject teaching; frame factors; dual profession; fritidshemmet; lärare i fritidshem; ämnesundervisning; ramfaktorer; dubbel yrkesroll;

    Sammanfattning : In this study we examine the experience of working with a two-sided assignment as a leisure time teacher. The dual profession involves teaching a subject during school hours and working during the afternoon hours in the school-age educare center. LÄS MER

  3. 3. Det dubbla uppdraget –    en kvalitativ studie om synen på fritidshemmets uppdrag hos fritidshemslärare och skolledare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Ida Lindqvist; Emilia Lundberg; [2023]
    Nyckelord :professional role; leisure center; educator; assignment; teacher; school leader; yrkesroll; fritidshem; pedagog; uppdrag; lärare; skolledare;

    Sammanfattning : In our qualitative study, we have described what the after-school teacher and her double roles are about from the perspective of after-school teachers and school leaders. In the introduction and background, we have described the activity of the after-school centre and the role and operation of the after-school teacher. LÄS MER

  4. 4. Fritidshemslärarens sociala uppdrag: mellan möjligheter och utmaningar : En kvalitativ studie om fritidshemslärarens roll och förutsättningar för att stötta elever med särskilda behov i sina sociala relationer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Amanda Kimander; Livia Ivarsson; [2023]
    Nyckelord :Sociala relationer; särskilt stöd; särskilda behov; inkludering; fritidshemslärare;

    Sammanfattning : Studien syftar till att synliggöra och förstå fritidshemslärarens roll och förutsättningar för att stötta elever i behov av särskilt stöd i sina sociala relationer. Pedagogiska strategier och metoder samt hinder och utmaningar för detta arbete har undersökts. LÄS MER

  5. 5. Inkludering på fritidshemmet : En kvalitativ analys av intervjuer med fritidshemspersonal

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Annika Strömstedt; [2023]
    Nyckelord :Inclusion; Participation; Clarifying pedagogy; Relationships; Adjustments; Leisure centres; Inkludering; Delaktighet; Tydliggörande pedagogik; Relationer; Anpassningar; Fritidshem;

    Sammanfattning : I skolan så ska utbildningen vara likvärdig, och det betyder att man behöver ta hänsyn till elevers olika förutsättningar och behov. Att skapa en verksamhet som är anpassad för alla individer, vilket betyder att ibland behöver man göra anpassningar. LÄS MER