Sökning: "Lesson studies"

Visar resultat 1 - 5 av 128 uppsatser innehållade orden Lesson studies.

  1. 1. Kunskapsöversikt om hur lärare arbetar med kontroversiella ämnen i samhällskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Anna Moestam; Dana El-Malla; [2024]
    Nyckelord :Controversial Topics; Dilemma; Teacher Perspective; Student Perspective; Approaches; Pedagogical Tools.;

    Sammanfattning : Civic teachers in Swedish upper secondary schools are facing a more challenging job than ever due to the current polarized political climate. They are expected to teach about controversial issues whilst keeping the classroom at peace and at the same time allowing each student the opportunity to express their opinion. LÄS MER

  2. 2. Praktiska digitala medium i historieundervisningen : En översikt av forskning om hur digitalt game-based learning kan användas för att förbättra elevernas kunskap om historieämnet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Dennis Gullstrand; Erik Lund; [2024]
    Nyckelord :history; history didactics; history education; didactics; practical; game based learning; game; games; digital; computer; Assassin s Creed; Making History; Crusader Kings; Hearts of Iron; high school; historia; historiedidaktik; historieundervisning; undervisning; didaktik; praktiskt; game based learning; spel; digital; digitala; dator; Assassin s Creed; Making History; Crusader Kings; Hearts of Iron; gymnasie; gymnasiet; högstadium; högstadiet; grundskola;

    Sammanfattning : The traditional history educational methods mainly consists of and are focused on memory, reading, repetition and writing skills, however this paper aims to give an overview of research regarding “Game-based learning”, it’s uses in education of history, and if it can be used as a way to complement the traditional education and give history teachers the tools to make their teaching more diverse. Useful materials were found in the databases: EBSCO, IEEE Xplore och Science Direct. LÄS MER

  3. 3. Collaborative Learning in an Immersive Virtual Environment: The Effects of Context and Retrieval Practice

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Noelle Bender; [2024]
    Nyckelord :VR; collaborative Mapping; retrieval practice; contextual variation; desirable difficulty; ecological validity; Social Sciences;

    Sammanfattning : The accessibility of Virtual Reality (VR) enables the investigation of desirable difficulties originating from memory research with increased ecological validity. The two desirable difficulties include contextual variation and retrieval practice. LÄS MER

  4. 4. Samspel – Ja tack? : Att påverka musikaliskt samspel i ensemble på gymnasiet

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Ida Lundberg; [2024]
    Nyckelord :ensemble; exercises; interaction; music; ensemble; musik; samspel; övningar;

    Sammanfattning : I detta utvecklingsarbete har jag identifierat tre “nycklar” i musikaliskt samspel – att lyssna, leda och forma. Dessa “nycklar” baseras på mina tidigare erfarenheter av att musicera i ensemble. Utifrån dessa “nycklar” har jag utformat tre samspelsövningar – LYSSNA, LEDA och FORMA. LÄS MER

  5. 5. Undervisning med digitala redskap för samhällskunskapslärare : Digitala tekniker och verktyg för lärare i ämnet samhällskunskap på gymnasienivå

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Emma Jonsson; [2024]
    Nyckelord :civic education; digital literacy; educational resources; digital citizenship; social studies teachers; AI;

    Sammanfattning : This study aimed to visualize how and when teachers in civics can use digital techniques and tools. A discussion concerning digital literacy took place to clarify the concept. LÄS MER