Sökning: "Målmarknadsföring"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Målmarknadsföring.

  1. 1. En marknadsanalys om hållbar glasskonsumtion : en kvalitativ studie om utbudet av glassar på svensk marknad och hur glassföretagen profilerar sig inom hållbarhetssegmentet

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Michaela Lagerqvist; [2019]
    Nyckelord :glass; marknadsföring; segmentering; målmarknadsföring; targeting; positionering; profilering; social hållbarhet; ekologisk hållbarhet; ekonomisk hållbarhet;

    Sammanfattning : Trots ökad vetskap om kostens påverkan på vår hälsa lider många av diabetes typ 2, och hjärtoch kärlsjukdomar är idag den vanligaste dödsorsaken i Sverige. Detta påvisar att det behöver skapas en större medvetenhet kring kostens effekter, parallellt med ett bredare utbud av hållbara matvaror på marknaden. LÄS MER

  2. 2. Från retro till metro : Att marknadsföra skönhetsprodukter till män

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Malin Eriksson; Evelina Lorentzson; [2015]
    Nyckelord :Consumer Behaviour; Male Buying Behaviour; Marketing Strategies; Marketing Mix; Marketing; Marketing channels; Segmentation; Targeting; Positioning; Konsumentbeteende; Manligt köpbeteende; Marknadsföringsstrategier; Marknadsmixen; Marknadskommunikation; Marknadskanaler; Segmentering; Målmarknadsföring; Positionering;

    Sammanfattning : Research question: How should cosmetic companies develop marketing strategies for beauty products to appeal to men as a customers? Purpose:The purpose of this paper is to explore how marketing strategies of beauty products aimed  for men should be designed in order to appeal to potential and existing male customers. Furthermore the paper aims to identify strategic proposals that cosmetic companies should apply in creating marketing for men. LÄS MER

  3. 3. Försäljning och marknadsföring av medicintekniska engångsprodukter mot den svenska sjukhusmarknaden : En fallstudie av företaget Louis Gibeck AB

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mark Schneider; [2003]
    Nyckelord :medicinteknik; konkurrensstrategi; målmarknadsföring; försäljning; sjukhus; engångsprodukter;

    Sammanfattning : .... LÄS MER