Sökning: "MIK"

Visar resultat 31 - 35 av 45 uppsatser innehållade ordet MIK.

  1. 31. MIK, what are the boundaries? : A study of media and Information literacy in relation to youth culture and the extended school environment.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Dean Clive; [2017]
    Nyckelord :MIL; media and information literacy; extended school; recreation-centre; after school; fundamental values; : MIK; medie-och informationskunnighet; fritidshem;

    Sammanfattning : The aim of this study was to observe how, and if, the concept of Media and Information Literacy (Medie-och informationskunnighet in Swedish) was used in the extended school environment. In Swedish primary schools, 21stcentury skills, such as critical thinking, are beginning to be implemented, butis that also the case with the fritidshem? In this study, I have used fiveobservations to examine the situation at a specific school that has a vision ofsustainability and focus of extensively working with information andcommunication technologies. LÄS MER

  2. 32. Digital litteracitet i svensk grundskola Digital litteracitet enligt svenska styrdokument och lärares praktik

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Lena Asp; [2016-10-05]
    Nyckelord :digital litteracitet; digital kompetens; medie- och informationkunnighet; MIK; läroplan; styrdokument; Skolverket;

    Sammanfattning : The purpose of this study has been to look into how the Swedish National Agency for Education define digital literacy and corresponding concepts in the Swedish curriculum for primary and secondary education from 1980 to 2011 and to discover how compulsory school teachers fulfil the mission. This is done by posing the following questions: How is digital literacy defined in Lgr11 and previous curriculums? How is this task defined in the curriculums of the compulsory school? How do teachers working in primary and secondary education fulfil the task of digital literacy? To achieve a comprehensive picture of how digital literacy has been described since the computer made the first appearance in schools, an analysis of curriculums from 1980 until 2011 was carried out. LÄS MER

  3. 33. Normalstraffet för mord - En konstitutionell analys avseende Högsta domstolens befogenheter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Emelie Mik; [2016]
    Nyckelord :Rättsvetenskap; statsrätt; mord; påföljd; folksuveränitetsprincipen; legalitetsprincipen; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The paper examines if the Supreme Court, by not following the legislator´s intentions regarding what the normal penalty for murder should be, has exceeded its powers under the Instrument of Government. Normal penalty refers to the penalty that the courts proceed from when deciding the penal value. LÄS MER

  4. 34. Medie- informationskunnighet (MIK) i förskolan : En fenomenologisk undersökning om förskollärares uppfattningar, kompetenser och förutsättningar att införa medie- informationskunnigheten (MIK) i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Pedagogik

    Författare :Paramaporn Erdtman; [2016]
    Nyckelord :Media and information literacy; MIL; preschool teachers competencies; conditions; socio-cultural perspective; Medie- informationskunnighet; MIK; Förskollärares kompetenser; Förutsättningar; Sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : Abstract Title: Media and Information Literacy (MIL) in kindergarten: A phenomenological study of preschool teachers' perceptions, competencies and preconditions for the introduction of media information literacy (MIL) in preschool. Author: Paramaporn Erdtman Instructor: Janne Kontio Autumn Term 2016 Various studies have shown that there has been a great increase in the use of digital media for children of all ages, especially children of preschool age. LÄS MER

  5. 35. Medie- och informationskunskap inom bildämnet

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Johanna Lindström; [2015]
    Nyckelord :Media; MIK; medie- och informationskunskap; mediekunnighet; medieutbildning; literacy; digital literacy; media literacy; IKT;

    Sammanfattning : Medie- och informationskunskap samt medieutbildning har blivit ett omtalat fenomen, inte bara i skolan utan likaså allmänt som en förutsättning för demokrati. Kontakten med media sker förutom via de klassiska medierna så som radio, TV och tidningar, idag även via internet genom datorer, smarta telefoner och surfplattor. LÄS MER