Sökning: "Marketing and hotels"
Visar resultat 11 - 15 av 78 uppsatser innehållade orden Marketing and hotels.
11. Halal, Muslim-Friendly eller valmöjligheter? : En studie om ledningen inom svenska hotell och deras syn på Sverige som halalturismdestination
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Halal tourism is a global and comprehensive market niche within the tourism industry that has increased significantly in recent years and is expected to continue doing so in the future. Many countries see the economic opportunities and want to claim their position on the market. LÄS MER
12. Sinnesmarknadsföring : En kvalitativ undersökning om hur hotell i Kalmar län arbetar med positiva upplevelser.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Previous research shows that new strategies are currently needed to reach consumers on an emotional level. Theories claim that sensory marketing is the most effective method for companies to achieve customer loyalty and profitability. LÄS MER
13. Att överleva i av- och ombokningarnas tid : En kvalitativ studie av hur två hotell och två resebyråer anpassat sig till och hanterat effekterna av Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att belysa hur den kris som Covid-19 pandemin skapat harpåverkat hotell och resebyråers digitala taktiska respektive planerade strategiska marknadsföring,samt den krishantering som tillämpats av företagen under denna pandemin och de lärdomar dedragit av denna kris.Teori: Den teoretiska referensramen för denna studie innefattar marknadsförings-, krishanteringsoch organisationsteori. LÄS MER
14. A comparative study of sustainable communication on hotels’ websites
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : This thesis investigates how hotels communicate their sustainability efforts to their customers on their websites. As sustainability is becoming more known and more expected, businesses feel more pressure to have sustainable initiatives. LÄS MER
15. Stävan efter känslan : Ökad upplevelseekonomi genom interaktiva & fysiska omgivningsdimensioner i servicelanskapet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Vikten av de fysiska och interaktiva omgivningsdimensionerna i servicelandskapet på livsstilshotell har omvärderats. Bakgrunden till detta beror på det pågående skifte som fortgått under en längre tid av den varudominanta logiken till den servicedominanta logiken. LÄS MER