Sökning: "Marketing and hotels"

Visar resultat 11 - 15 av 78 uppsatser innehållade orden Marketing and hotels.

  1. 11. Halal, Muslim-Friendly eller valmöjligheter? : En studie om ledningen inom svenska hotell och deras syn på Sverige som halalturismdestination

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Denice Nordberg; Jenni Genberg; Andreas Mattsson; [2021]
    Nyckelord :Halalturism; halalhotell; Muslim-Friendly; valmöjligheter; könsjämlikhet; kulturskillnad; attityder och värderingar.;

    Sammanfattning : Halal tourism is a global and comprehensive market niche within the tourism industry that has increased significantly in recent years and is expected to continue doing so in the future. Many countries see the economic opportunities and want to claim their position on the market. LÄS MER

  2. 12. Sinnesmarknadsföring : En kvalitativ undersökning om hur hotell i Kalmar län arbetar med positiva upplevelser.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Malin Andersson; Alva Nimeryd; [2021]
    Nyckelord :Sensory marketing; the five senses; service escape; brand image; consumer experiences; value.; Sinnesmarknadsföring; sinnen; varumärkesimage; konsumentupplevelser; servicelandskap; värde.;

    Sammanfattning : Previous research shows that new strategies are currently needed to reach consumers on an emotional level. Theories claim that sensory marketing is the most effective method for companies to achieve customer loyalty and profitability. LÄS MER

  3. 13. Att överleva i av- och ombokningarnas tid : En kvalitativ studie av hur två hotell och två resebyråer anpassat sig till och hanterat effekterna av Covid-19 pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Ebba Hansell; Wurood Harbi; [2020]
    Nyckelord :Covid-19 pandemic; crisis; crisis management; organizational learning; hotel industry; travel agency industry; learning in crisis; tactical marketing; strategic marketing.; Covid-19 pandemin; kris; krishantering; organisatoriskt lärande organisational learning ; hotellbranschen; resebyråbranschen; lärande under en kris learning in crisis ; taktisk marknadsföring; strategisk marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att belysa hur den kris som Covid-19 pandemin skapat harpåverkat hotell och resebyråers digitala taktiska respektive planerade strategiska marknadsföring,samt den krishantering som tillämpats av företagen under denna pandemin och de lärdomar dedragit av denna kris.Teori: Den teoretiska referensramen för denna studie innefattar marknadsförings-, krishanteringsoch organisationsteori. LÄS MER

  4. 14. A comparative study of sustainable communication on hotels’ websites

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Emma Söderholm; [2020]
    Nyckelord :sustainable communication; sustainability in hotels; sustainable tourism;

    Sammanfattning : This thesis investigates how hotels communicate their sustainability efforts to their customers on their websites. As sustainability is becoming more known and more expected, businesses feel more pressure to have sustainable initiatives. LÄS MER

  5. 15. Stävan efter känslan : Ökad upplevelseekonomi genom interaktiva & fysiska omgivningsdimensioner i servicelanskapet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Claire Schlichter; Malin Lind; [2020]
    Nyckelord :Servicescape; experience economy; physical environment dimensions; interactive environmental dimensions; sensory marketing; lifestyle hotels; emotional reactions; Servicelandskap; upplevelseekonomi; fysiska omgivningsdimensioner; interaktiva omgivningsdimensioner; sinnesmarknadsföring; livsstilshotell; emotionella reaktioner;

    Sammanfattning : Vikten av de fysiska och interaktiva omgivningsdimensionerna i servicelandskapet på livsstilshotell har omvärderats. Bakgrunden till detta beror på det pågående skifte som fortgått under en längre tid av den varudominanta logiken till den servicedominanta logiken. LÄS MER