Sökning: "May Kund"

Visar resultat 1 - 5 av 120 uppsatser innehållade orden May Kund.

  1. 1. Mellan himmel och jord,var befinner sig kunden? : En undersökning om kunders förtroende till On-Premise- och SaaS-system

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Elvis Ekman; Sandra Anté; [2024]
    Nyckelord :Software as a Service SaaS ; On-Premise; förtroende; affärssystem;

    Sammanfattning : Implementering av affärssystem inom verksamheter kan ge många fördelar, exempelvis effektivisering och automatisering. Hur systemet levereras till kunden kan påverka förtroendet hos kunden. LÄS MER

  2. 2. Fallstudie om hantering av transportrelaterade kvalitetsbrister : En fallstudie på ett möbeltillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska Högskolan

    Författare :Adam Fredén; Marcus Svanström; [2023]
    Nyckelord :Transportskador; hanteringskador; kvalitetsbrister; offensiv kvalitetsutveckling; hörnstensmodellen;

    Sammanfattning : Företag X är en organisation som värderar kvalitet högt. Detta företag tillverkar möbler med sin utgångspunkt i Sverige. Inom svensk industri uppskattas kvalitetsbristkostnader stå för 10–30 % av omsättningen. LÄS MER

  3. 3. Försäkringsskyldighet i svensk rätt – En utredning mot bakgrund av Europaparlamentets rekommendation om obligatorisk ansvarsförsäkring för AI

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Nathalie Wong; [2023]
    Nyckelord :civilrätt; förmögenhetsrätt; försäkringsrätt; skadeståndsrätt; ansvarsförsäkring; försäkringsplikt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The EU is currently drafting a legal framework regarding liability for AI with the purpose of promoting the rollout of trustworthy AI, while ensuring effective compensation for potential victims. As a part of this, the European Parliament on 20 October 2020 recommended compulsory liability insurance for high-risk AI. LÄS MER

  4. 4. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Berntsson; Frida Sammils; [2023]
    Nyckelord :Digitalization in bank; customer satisfaction; generation theory and banking industry; Digitalisering i banker; kundnöjdhet; generationsteori och banksektorn;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER

  5. 5. Energileverantörernas kundbehov på prov : Hur energileverantörerna kan uppfylla sina kunders behov genom effektiv utformning av sina hållbara affärsmodeller

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Eric Fredén; Emil Leidelof; [2023]
    Nyckelord :Business Model; value creation; value dimensions; customer needs; service logic; sustainability; energy provider; Affärsmodell; värdeskapande; värdedimensioner; kundbehov; servicelogik; hållbarhet; energi-leverantör;

    Sammanfattning : Samhället står inför stora utmaningar när det kommer till en hållbar transformation av energisystemen. Globala trender som hållbarhet, decentralisering, digitalisering och säkerhet kombinerat med ekonomisk nedgång och geopolitiska spänningar har lett till att energileverantörernas kunders behov har skiftat. LÄS MER