Sökning: "McCracken"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet McCracken.

  1. 1. Provokation i samtida marknadsföring : en diskursanalys av traditionell svensk nyhetsmedias rapportering av Balenciagas kampanj Gift Shop

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Fredrik Rudolfsson; Lisa Ericsson; [2024]
    Nyckelord :Diskurs; McCracken; kändisskap; provokation; moral; Balenciaga; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Online Self-Presentation During Transition : Qualitative Study about Personal Branding and the Self in Transition

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Rebecca Meuer; [2021]
    Nyckelord :Self-Presentation; Self in Transition; Online Personal Branding; Social Media; Young Adults; Självpresentation; Personlig transformation; Personligt varumärke online; Sociala medier; Unga vuxna;

    Sammanfattning : Up until now, there has only been a limited amount of research in the field of online self- presentation in combination with young adults transitioning from a social to a professional self online. The purpose of this thesis is to extend the existing literature and address the gap by exploring how students present themselves before, during and after the transition from university to work. LÄS MER

  3. 3. Hur framhåller företag traditioner?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sandra Jasim al Koufaishi; Jenny Söderlund; [2020]
    Nyckelord :Marknadsföring; tradition; ritual; konsumtion; kulturell mening; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Hur framhåller företag traditioner? En kvalitativ studie av hur företag använder och skapar traditioner och ritualer i marknadsföringssyfte. Seminariedatum: 2020-06-03 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sandra Jasim Al Koufaishi, Jenny Söderlund Handledare: Oskar Christensson Fem nyckelord: Marknadsföring, tradition, ritual, konsumtion, kulturell mening Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka och förstå hur företag knyter an fenomen till sitt varumärke, samt huruvida företags användning och skapande av traditioner och ritualer påverkar konsumentbeteenden. LÄS MER

  4. 4. "Med chanser för lite guldregn" : En studie om spelbolags gestaltning av spel om pengar med hjälp av celebriteter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Mikaela Söderberg; Ida Lindström; [2019]
    Nyckelord :gambling; commercial; celebrity; gambling companies; spel om pengar; reklam; celebritet; spelbolag;

    Sammanfattning : The purpose with this essay was to study the relationship between gambling companies marketing through a celebrity and the ways gambling is portrayed in commercials. We combined a multimodal analysis with semiotic elements and a group interview in order to explain and get an understanding of gambling companies ways to market their services. LÄS MER

  5. 5. Djävulen bor i detaljsidan : en analys av Storytels ljudboksförpackningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Roger von Bonsdorff; [2018]
    Nyckelord :Ljudbok; bokförpackning; paratexter; Storytel; streamingtjänster; förlag; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur böcker presenteras i tjänster för ljudboksstreaming. Detta genom att fokusera på vad som utgör och vilka element som ingår i ljudbokens förpackning och omslag. Materialet består av 20 ljudbokstitlar på streamingtjänsten Storytel. Dessa har erhållit Stora Ljudbokspriset 2018. LÄS MER