Sökning: "Medie kommunikation c-uppsats"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Medie kommunikation c-uppsats.

  1. 1. En kvalitativ studie om organisationers utvärdering av extern kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Disa Sewerin; Andrea Lundin; [2018]
    Nyckelord :utvärdering; extern kommunikation; indirekta värden; legitimitet; anseende;

    Sammanfattning : This study aims to chart and enhance the knowledge of organizations’ evaluation of communication. The purpose is to understand what organizations evaluate, how they proceed and why it is important, as well as potential challenges they currently face. LÄS MER

  2. 2. En ytlig nödvändig glättighet : En kvalitativ studie av hur medieanvändare i åldrarna 40-69 ser på sitt användande av sociala medier med särskild tonvikt på Facebook.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Fanny Lindholm; Elin Holm; [2015]
    Nyckelord :Facebook; sociala medier; kommunikation; äldre personer;

    Sammanfattning : Abstract Titel: En ytlig nödvändig glättighet – En kvalitativ studie av hur medieanvändare i åldrarna 40-69 ser på sitt användande av sociala medier med särskild tonvikt på Facebook. Nivå: C-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 högskolepoäng Författare: Fanny Lindholm och Elin Holm Handledare: Gabor Bora Examinator: Anna Edin Syfte: Syftet med den här uppsatsen var att undersöka hur medieanvändare i åldrarna 40-69 år ser på sitt användande av sociala medier med särskild tonvikt på Facebook, samt hur de ser på sin omgivnings användande av sociala medier. LÄS MER

  3. 3. ”Man skulle ju aldrig lägga upp en ful bild på sig själv liksom.” En kvalitativ studie om unga kvinnors uppfattningar om och erfarenheter av utseendefokus på Instagram – med inriktning på deras självbild

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Ronja Rieman; [2014-08-22]
    Nyckelord :unga kvinnor; utseendefokus; självbild; välbefinnande; ideal; skönhet; identitet; självpresentation; sociala medier; instagram; stress;

    Sammanfattning : Titel: ”Man skulle ju aldrig lägga upp en ful bild på sig själv liksom”. Författare: Ronja Rieman Kurs: C-uppsats inom medie- och kommunikationsvetenskap Termin: Vårtermin 2014 Handledare: Malin Sveningsson Antal ord: 23.553 ord inklusive bilagor (19. LÄS MER

  4. 4. "Fighting Freakin' Voldemort" : En kvalitativ studie om hur The Harry Potter Alliance kommunicerar med sin målgrupp

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Louise Åslund; Magdalena Nyberg; [2014]
    Nyckelord :Aktivism; fanaktivism; nördar; fans; The Harry Potter Alliance; HPA; fiktion; målgruppsanpassad kommunikation; mobilisering; populärkultur.;

    Sammanfattning : Titel: "Fighting Freakin’ Voldemort" – En kvalitativ studie om hur The Harry Potter Alliance kommunicerar med sin målgrupp Författare: Louise Åslund och Magdalena Nyberg   Kurs, termin och år: Medie- och Kommunikationsvetenskap GR (C), C-uppsats. HT13 Handledare: Elisabet Ljungberg   Antal ord: 18 188   Problemformulering och syfte: Den här studien behandlar temat fanaktivism ur ett organisationsperspektiv och undersöker hur The Harry Potter Alliance (HPA) genom att anspela på gemensamma intressen väcker ett samhällspolitiskt intresse och engagemang hos sina anhängare. LÄS MER

  5. 5. Säkerheten Främst : en kvalitativ studie av en intern säkerhetskampanj

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Caroline Holmström; [2014]
    Nyckelord :Organisationskommunikation; intern kommunikation; Sandvik; Wire and Heating Technology; arbetsplatssäkerhet; kommunikationskampanj;

    Sammanfattning :   Titel: Säkerheten Främst – en kvalitativ studie av Sandviks interna säkerhetskampanj Nivå: C-uppsats i medie- och kommunikationsvetenskap, 15 högskolepoäng Författare: Caroline Holmström Handledare: Mats Hyvönen Examinator: Mathias Sylwan   Syfte: Syftet med uppsatsen är att studera hur de anställda på produktionsenheterna Wire Sandviken (WS) och Primary (PP) som ingår i produktområdet Wire and Heating Technology (WHT) inom affärsområdet Sandvik Materials Technology (SMT) på Sandvik har tagit emot kampanjen Säkerheten Främst samt att undersöka huruvida operatörer och flödeschefer har förslag på hur kommunikationsavdelningen vidare kan stötta säkerhetsarbetet och utveckla kampanjen. Dessa resultat diskuteras i förhållande till resultatet från en enkätundersökning vilken genomfördes 2014 vid WHT. LÄS MER