Sökning: "Metod intervju"
Visar resultat 16 - 20 av 2420 uppsatser innehållade orden Metod intervju.
16. Vägen från förskola till förskoleklass : utifrån kontinuitet och trygghet för det enskilda barnet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Övergångsprocessen från förskola till förskoleklass ser olika ut. Vi studenter har genom arbete och verksamhetsförlagd utbildning upplevt att förskolor och skolor arbetar olika mycket med övergångsaktiviteter mellan verksamheterna. LÄS MER
17. Intensivvård efter självdestruktiv handling : En intervjustudie om specialistsjuksköterskans erfarenheter
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Självdestruktiva handlingar betraktas som symptom på underliggande känslomässig ångest. Patienter som behöver vård för självdestruktiva handlingar ökar, såväl antalet patienter som behöver intensivvård. LÄS MER
18. Differentiering av matematikundervisning genom läromedlet Singma
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Att i sin undervisning uppnå att elevernas behov tillgodoses och att de ges förutsättningar för ett effektivt och optimalt lärande kan ses som en utmaning. Ett sätt att arbeta med det är att välja ett läromedel som stöttar läraren i det arbetet. LÄS MER
19. Realism genom högtalare : En kvalitativ studie om högtalarkonfigurationer
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Ändamålet med denna uppsats är att undersöka hur vi kan demonstrera en mer realistisk ljudbild genom högtalaren som återskapar ljudkällan. För att få en klarare bild av hur ett realistiskt återskapande av en ljudkälla skulle kunna fungera, genomfördes ett anonymt lyssningstest med sex stycken deltagare där de via en enkät fick delge sina tankar kring vad de upplevde som den mest realistiska återgivningen av en ljudkälla. LÄS MER
20. "Lärare kan ersätta material, men materialet kan inte ersätta läraren" : En kvalitativ studie om tillgång till material och likvärdighet på fritidshemmet.
M1-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med studien är att studera, diskutera och analysera både om och på vilka sätt elever på fritidshem i större städer har likvärdig tillgång till material. Vi har använt oss av kvalitativ metod och har genom intervjuer samlat data. Datan har analyserats med utgångspunkt i sociokulturell teori och habitus. LÄS MER