Sökning: "Mia Ericsson"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Mia Ericsson.
1. “Sluta släcka bränder” : En kvalitativ studie om professionellas beskrivningar av det narkotikaförebyggande arbetet med avseende på ungdomar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Studiens syfte har varit att uppnå ökad kunskap kring det narkotikaförebyggande arbetet med avseende på ungdomar genom att ta del av de professionellas beskrivningar. Studien syftade även till att ta del av de professionellas upplevelser av deras interaktioner och erfarenheter av det narkotikaförebyggande arbete gällande ungdomar. LÄS MER
2. Mer än tusen ord : Att leda ett hållbart specialpedagogiskt utvecklingsarbete på fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : This essay explores the challenges that we as teachers in the extended school can face whenimplementing sustainable special educational methods. With a specific focus on the TEACCHmethod and the use of visual support in communication. LÄS MER
3. Making the story
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Organisatoriskt inkluderingsarbeteMaking the storyMalin Ericsson, Mia PalekaBaserat på åtta semistrukturerade intervjuer har vi studerat hur ett större företag i finanssektorn pratar om och förhåller sig till mångfald och det lokala inkluderingsarbetet. Syftet med studien är därför att, med utgångspunkt i teoretiska begrepp som mångfald, inkludering, översättning, sensemaking och storytelling, beskriva och förstå förhållandet mellan ideologi (hur mångfaldsarbete presenteras) och praktik (hur mångfaldsarbete bedrivs). LÄS MER
4. Math-in-Action : Att lära matematik med estetiska lärprocesser
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktikSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka om och hur lärande i matematik kan främjas av ett estetiskt inspirerat arbetssätt samtom det finns skillnader i resultat mellan motoriskt starka respektive motoriskt svaga barn. Avsikten var även att undersöka vilka aktiviteter ochlekar som lämpar sig för att träna barns förmåga inom matematikområdet som interventionen byggde på. LÄS MER
5. Iterated Window - Experiencing the In-between and Informing the Practise of Business and Design
Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverkSammanfattning : Our research begins with understanding human experience and continues to inquire on, what we refer to, as the iterated window metaphor that frames the in-between to inform the practice of business design. Our exploration first attempts to understand human experience by exploring how humans perceive and inform their experience through the philosophies of Pragmatism and Hermeneutics. LÄS MER