Avancerad sökning

Visar resultat 16 - 20 av 25 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 16. Hur väljer unga individer bank? : En uppsats som beskriver unga individers bankval

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Matilda Hedman Blomqvist; Cecilia Nilsson; Michaela Werme; [2011]
    Nyckelord :Unga; bank; val;

    Sammanfattning : Unga utgör framtiden och är ett segment som banker vill knyta till sig. Det finns emellertid en svårighet för banker att veta hur de ska nå de unga. Denna uppsats beskriver hur unga väljer bank. Resultatet visar att unga är känsliga för familj och omgivningens påverkan, och det är det som i första hand styr deras val av bank. LÄS MER

  2. 17. Att spela roll och göra skillnad - En studie om vad som driver företagsledare att ta ett socialt ansvar

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Cecilia Larsson; Michaela Nilsson; [2010]
    Nyckelord :socialt ansvar; drivkrafter; företagsledare; intressenter; intressentteori; Social Sciences;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 18. Det kunskapande teamet - Att leda kompetenser

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Michaela Nilsson; Helen Sällman; Cecilia Larsson; [2009]
    Nyckelord :team; kunskap; ledarskap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 19. Länsförsäkringar - ett integrerat tjänsteföretag : Kan ett likhetsteckan sättas mellan bank- och försäkringskunder?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Diana Ask; Michaela Nilsson; [2009]
    Nyckelord :Länsförsäkringar; relationer; lättillgänglighet; etablerat varumärke; tjänsteutbud; pris; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Integrering av tjänster blir allt vanligare hos företag idag. Länsförsäkringar är ett tjänsteföretag som erbjuder sina kunder två olika typer av tjänster inom samma företag. LÄS MER

  5. 20. Vägen till legitimitet. En problematisering av hur företag påvisar socialt och miljömässigt ansvarstagande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Hanna Nilsson; Maria Andreasson; Michaela De Verdier; [2008]
    Nyckelord :certifiering; legitimitet; trovärdighet; transparens; socialt och miljömässigt ansvar; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER