Sökning: "Museum pedagogy"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden Museum pedagogy.

  1. 1. Jag förstår inte? : En forskningsundersökning i hur man skapar pedagogiska verktyg för att praktisera lättillgänlig konstpedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Elin Alm Rosenblad; [2022]
    Nyckelord :Konstpedagogik; audioguide; konstnärliga diskursen; kulturellt kapital; Reggio Emilia- Pedagogiken; icke-auktoritär konstpedagogik; Carlo Derkert; den gemensamma bilden;

    Sammanfattning : Att förstå konst kan upplevas mycket svårt om man själv inte har rätt utbildning i bagaget. Utställningar och museum praktiserar konstpedagogik men denna utgår många gånger utifrån människor med kulturellt kapital. LÄS MER

  2. 2. Beyond the fossil era: transformative pedagogy for sustainability

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Ludwig Bengtsson Sonesson; [2022]
    Nyckelord :Futures; Education; Transformation; Imagination; Sustainability Science; Social Sciences;

    Sammanfattning : Society faces multiple and interconnected crises that require transformation. Education has long been theorized as key to transformation, yet an important driver of transformation, imagination, is marginalised within pedagogical approaches to sustainability. LÄS MER

  3. 3. The Swedish Holocaust Museum Between the Physical and the Virtual : A Perspective on the Importance of the Physical and Pedagogical in Virtual Museums

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Johanna Simu; [2022]
    Nyckelord :Museums; Audience; Virtual reality; Museology; Museum Pedagogy; Holocaust; National museums; Virtu-al Museum; Exhibitions; Sweden; Holocaust Education; Digital Cultural Heritage.;

    Sammanfattning : The creation of a new Holocaust museum in Sweden has sparked discussion regarding placement, how to make it accessible, and how to make that accessibility equal between the physical and virtual. The National Historical Museums of Sweden was given the task to open the Swedish Holocaust Museum in Stockholm 10 month after they were appointed the task (Regeringskansliet 2021b). LÄS MER

  4. 4. ”Inte som att läsa hemma direkt” : Faktorer som påverkar besökares tillgänglighet till introducerande konstutställningstexter

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Johanna Tengblad; [2021]
    Nyckelord :Educational aspects of museums; Solo exhibitions Art ; Art museum visitors; Field work; Visual communication in art; Museum labels.; Museipedagogik; konstutställningar; museibesökare; fältarbete; visuell kommunikation; skyltar; förutsättningar.;

    Sammanfattning : This thesis investigates the factors that influence whether visitors to art exhibitions experience accessible introductory art labels or not. From the need of making art exhibitions and their communication available to more people of society the aim with this study is to increase awareness about the factors that influence accessibility and generate ideas about useful theory concerning accessible labels. LÄS MER

  5. 5. "Vi är inte skolan" : En studie av pedagogiska ambitioner och perspektiv i den digitala undervisningsresursen Sveriges historia .

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Ellen Nilsson Ekberg; [2021]
    Nyckelord :Museology; museums; pedagogy; education; museum pedagogy; sociocultural theory; learning resources; digitalisation; Museologi; museer; pedagogik; utbildning; museipedagogik; sociokulturell teori; undervisningsresurser; digitalisering; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Museums have long had an important role as institutions for learning and education. In recent years, the pedagogical role of museums has become more important. Museums can offer a different kind of learning compared to the formal education system, and museums can be important resources for schools. LÄS MER