Sökning: "Olika undervisningssätt"

Visar resultat 1 - 5 av 97 uppsatser innehållade orden Olika undervisningssätt.

  1. 1. Betydelsefulla undervisningssätt och undervisningsfaktorer i Grundsärskolan : En intervjustudie ur ett lärarperspektiv om intresseväckande undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Ulrica Pallari; Joakim Söderström; [2023]
    Nyckelord :Interest; teaching; elementary special school; teacher; Intresse; undervisning; grundsärskolan; lärare  ;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syftet med studien är att bidra till ökad kunskap om betydelsefulla undervisningssätt och undervisningsfaktorer för att främja intresseväckande undervisning i grundsärskolan. Syftet konkretiserades i två frågeställningar som belyser betydelsefulla undervisningssätt samt undervisningsfaktorer. LÄS MER

  2. 2. God skrivundervisning – hur då?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärande

    Författare :Johanna Svenningsson; [2023]
    Nyckelord :skrivundervisning; skrivutveckling; undervisningsmetoder; skrivdiskurser; högstadiet;

    Sammanfattning : Det här är en systematisk litteraturstudie som med utgångspunkt i aktuell utbildningsvetenskaplig forskningslitteratur behandlar olika faktorers och undervisningsmetoders inverkan på skrivundervisningen i grundskolans årskurs 7–9. Studiens syfte är att undersöka vilka undervisningssätt som främjar god skrivundervisning på högstadiet. LÄS MER

  3. 3. F-3 lärares beskrivning av hur de använder två olika läromedel i matematik : En explorativ studie om F-3 lärares tankar om hur de använder Rik matematik och Favorit matematik.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Utbildningsvetenskap och Matematik

    Författare :Lucas Westerlund; Jessica Ljungberg; [2023]
    Nyckelord :Läromedel; Lärarhandledning; elevbok; läromedelsanvändning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka om och hur undervisningen lärare i f-3 beskriver att de genomför, skiljer sig beroende på vilket läromedel de använder. Studiens metod utgår ifrån en kvalitativ ansats med personliga intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Escape room - En flykt från den traditionella matematikundervisningen : Elevers kommunikativa arbete kring problemlösningsstrategier med och utan digitala verktyg i mellanstadiet

    Master-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Simona Gamalan; Amanda Spångberg; [2023]
    Nyckelord :Gamified learning; Game-based learning; traditional learning; problem-solving; the process of problem-solving; effective communication; escape room; middle school; mathematics; Spelifierat lärande; spelbaserat lärande; Game-based learning theory; traditionellt lärande; problemlösning; problemlösningsprocess; effektiv kommunikation; smågruppsarbete; Escape room; mellanstadiet; matematik;

    Sammanfattning : This study intends to find out how two different teaching methods affect pupils'communicative ability in the problem-solving process. This through the use of smallgroup work. LÄS MER

  5. 5. Vad utmärker en skola för alla? : En studie om lärares syn på dagens skola

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Johanna hallmin; [2023]
    Nyckelord :en skola för alla; likvärdig utbildning; inkludering; delaktighet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare i dagens skola ser på begreppet ”en skola för alla” och likvärdig utbildning, samt vilka svårigheter som finns och hur inkludering och delaktighet kan bidra till att lyckas med detta. Metoden är kvalitativ och bygger på strukturerade intervjuer av fyra verksamma lärare som arbetar på olika skolor och i olika kommuner. LÄS MER