Sökning: "Peer instruction"
Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade orden Peer instruction.
16. VAD HÄNDER EFTER EN FLIPP? En studie av interaktion i det flippade klassrummet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : The main role the flip appears to be to provide prior understanding of the lesson content and to free up time in the classroom for interaction. In both of these cases it is necessary to have the flip outside of lesson time... LÄS MER
17. The learning approaches promoted by the physics department towards the first-year students at Lund University.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Fysiska institutionenSammanfattning : In the field of educational psychology are two type of learning approaches commonly mentioned; deep learning and surface learning. These two learning approaches contains methods used by the students, for instance, memorizing (surface learning) and hypothesize (deep learning). LÄS MER
18. "Man vill bara slippa F:et" : Hur två gymnasieelever i läs- och skrivsvårigheter upplever engelskundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien är att förstå hur två gymnasieelever i läs- och skrivsvårigheter, på olika yrkesprogram, upplever sin undervisning i kursen Engelska 5. Följande frågeställningar har valts för att nå studiens syfte: Hur upplever eleverna att deras läs- och skrivsvårigheter påverkat deras studieresultat i kursen Engelska 5? Hur upplever eleverna att studieresultaten i kursen Engelska 5 påverkat den akademiska självbilden? Hur upplever eleverna olika bedömningspraktiker i engelskundervisningen? Studien har en kvalitativ ansats med livsberättelseintervju som metod. LÄS MER
19. Teaching Academic English to English Learners : A literature Review on Classroom Practice
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/EngelskaSammanfattning : The level of fluency in the genre specific language of schooling, also known as Academic English (AE), determines students’ success in school. Government agencies that legislate school policies therefore give teachers the directive to conduct education in ways that promote communicative abilities in academic English across all curricula. LÄS MER
20. Flipp eller flopp : En undersökning om hur flipped classroom används i matematiken i skolans yngre år
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektronik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : Syftet med den här fallstudien var att se hur några lärare och elever i årskurs 1-3 arbetar med flipped classroom och vilken inställning de har till arbetssättet, samt vilka för- och nackdelar det finns med metoden. Studien gjordes som en kvalitativ undersökning där både intervjuer, klassrumsobservationer och enkätundersökningar har använts för att ta reda på lärarnas och elevernas personliga uppfattningar och erfarenheter. LÄS MER