Sökning: "Pilotintervju kvalitativ"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden Pilotintervju kvalitativ.

  1. 1. ’’För ibland ska man inte väcka den björn som sover’’ : En kvalitativ intervjustudie om lärares undervisning i SO med nyheter i F–3

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Janita Koivunen; Moa Halonen; [2024]
    Nyckelord :SO; F-3; nyheter; aktuella samhällsfrågor; oro; strategier; betungande; krig; skjutningar; värdegrund; samhällskunskap;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka F–3 lärares utsagor om deras undervisning av nyheter i SO, vilka utmaningar och möjligheter de ser med det och att undersöka vilka strategier som finns för att hantera eventuell oro som uppstår av betungande nyhetsinnehåll hos eleverna. Metoden är en kvalitativ intervjustudie med åtta respondenter och en pilotintervju. LÄS MER

  2. 2. "Ibland är jag så trött att jag bara vill isolera mig och inte prata med någon" : En kvalitativ studie om hotellreceptionisters upplevda sociala trötthet till följd av social interaktion på arbetsplatsen.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Frida Savinainen; Olivia Eld; [2023]
    Nyckelord :Hotellreceptionist; social trötthet; service; arbetsprestation;

    Sammanfattning : Att vara hotellreceptionist innebär mer än att bara ge service. Personen bär ett ansvar för en hel verksamhet där bemötandet av en gäst kan vara avgörande för hur hotellvistelsen upplevs av gästen. LÄS MER

  3. 3. De fyra stora byråernas granskning i samband med nedskrivningsprövning av goodwill : Skillnader och likheter mellan byråerna och de institutionella faktorernas betydelse för byråmetodiken

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Gita Kiabi; Niklas Kihlström; [2023]
    Nyckelord :Big four; impairment test; IAS 36; subjectivity; audit; auditor; valuation specialist; audit process.; De fyra stora byråerna; nedskrivningsprövning; IAS 36; subjektivitet; revision; revisor; värderingsspecialist; granskningsprocess; kompetens;

    Sammanfattning : Revisionsbranschen domineras av de fyra stora byråerna vilka tillsammans står för en majoritet av de utförda revisionstjänsterna. Då byråerna verkar under samma förutsättningar blir det relevant att undersöka om de svarar på omgivningen på ett likvärdigt sätt. LÄS MER

  4. 4. Första linjens chefers erfarenheter av att arbeta i en organisation med tillitsbaserad styrning och ledning

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Emelie Tu; Johanna Wickstrand; [2022]
    Nyckelord :daglig verksamhet; första linjens chefer; intervjustudie; implementering; ledarskap; tillit; tillitsbaserad styrning och ledning.;

    Sammanfattning : Offentliga organisationer som har samhällsuppdraget inom vård- och omsorg behöver vara i ständig utveckling. Detta skapar ett förändrings- och implementeringsbehov inom offentliga verksamheter. LÄS MER

  5. 5. Så skapas kundlojalitet : Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Lucas Håkansson; Emilio Silva Aresti; [2022]
    Nyckelord :Customer loyalty; Customer satisfaction; Brand image; Brand Trust; Real estate agent; Kundlojalitet; kundnöjdhet; varumärkesuppfattning; varumärkestillit; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Så skapas kundlojalitet: Hur fastighetsmäklarföretag arbetar för att uppnå kundlojalitet Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Lucas Håkansson och Emilio Silva Aresti Handledare: Lars-Johan Åge Datum: 2022- maj Syfte: Syftet med denna kvalitativa studie är att skapa en djupare förståelse för hur fastighetsmäklarföretag i Uppsala arbetar för att skapa kundlojalitet genom de tre begreppen kundnöjdhet, varumärkestillit och varumärkesuppfattning. Metod: Denna studie har använt sig utav en kvalitativ metod där fem kontorschefer hos fastighetsmäklarföretag i Uppsala har intervjuats. LÄS MER