Sökning: "Point of purchase"

Visar resultat 21 - 25 av 269 uppsatser innehållade orden Point of purchase.

  1. 21. Protecting the Red Sole - A Comparative Study between EU and US Trademark Protection of Colours and Shapes in the Fashion Industry

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Natalin Yousef; [2022]
    Nyckelord :Intellectual Property Law; Fashion Law; Trademarks; United States; European Union; Christian Louboutin; Shape; Pattern Marks; Shape Marks; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This thesis does describe and analyse the extent of protection of the Christian Louboutin trademark. The registration of trademarks is crucial for the fashion industry, in order to ensure the legacy of the brand and to gain economic value on the investments made. LÄS MER

  2. 22. Säsongskortshypen - en guldgruva för fotbollsklubbar : En undersökning om de motiverande faktorerna bakom köp av säsongskort hos de allsvenska Stockholmsklubbarna

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Hampus Viking; Fredrik Berggren Ennerfelt; [2022]
    Nyckelord :Season ticket holder; Season ticket; Motivation; Motivators; Football clubs; Football fans; Allsvenskan; Säsongskortsinnehavare; Säsongskort; Motivation; Motivatorer; Fotbollsklubbar; Fotbollssupportrar; Allsvenskan;

    Sammanfattning : Bakgrund: Fotbollssupportrarna i Stockholm är kända för sin entusiasm, sitt engagemang och den emotionella anknytningen de har till sina klubbar.  Syfte: Studien syftar till att med utgångspunkt ur den kärlek och lojalitet som fotbollssupportrarna till AIK, Djurgården och Hammarby har, undersöka vilka faktorer som motiverar dem till att köpa säsongskort till lagens hemmamatcher i Allsvenskan. LÄS MER

  3. 23. Predicting future purchases with matrix factorization

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Azer Hojlas; August Paulsrud; [2022]
    Nyckelord :Matrix factorisation; machine learning; recommendations systems; Maskininlärning; Matrisfaktorisering; Rekommendationssystem;

    Sammanfattning : This thesis aims to establish the efficacy of using matrix factorization to predict future purchases. Matrix factorisation is a machine learning method, commonly used to implement the collaborative filtering recommendation system. LÄS MER

  4. 24. Hur kundlojalitet och legitimitet påverkas av en greenwashingskandal

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Kristina Dahlin; Edda Ödqvist; [2022]
    Nyckelord :greenwashing; customer loyalty; newsmedias influence; social medias influence; sustainability; legitimacy; greenwashing; kundlojalitet; nyhetsmedias påverkan; social medias påverkan; hållbarhet; legitimitet;

    Sammanfattning : Frågeställning: Hur påverkas H&Ms kunder och dess lojalitet som följd av greenwashingskandaler, med hänsyn till deras befintliga hållbarhetssyn och hur de generellt påverkas av nyhetsmedia och social media? Hur förändrar H&M sin hållbarhetsrapportering för att stärka legitimiteten som följd av en förändrad kundlojalitet på grund av greenwashingskandal? Syfte: Syftet med studien är att beskriva och analysera kundernas lojalitet till företag till följd av en greenwashingskandal, med hänsyn till nyhetsmedia och social media samt kundernas hållbarhetssyn. Vidare undersöks om och på vilket sätt företagen förändrar deras hållbarhetsredovisning som följd av greenwashingskandalen som påverkat kundlojaliteten för att upprätthålla legitimitet. LÄS MER

  5. 25. Using the theory of planned behavior to understand factors influencing the purchase of sustainable housing

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Claudia Araceli Muñoz Carmona; [2022]
    Nyckelord :TPB; sustainable house; behavior;

    Sammanfattning : This thesis attempts to understand the factors influencing homebuyers to purchase sustainable homes using the Theory of Planned Behavior (TPB) in Sweden. The aim is to identify whether environmental factors determine home buying choices and how consumers perceive these factors. Previous research has studied the factors from a quantitative study. LÄS MER