Sökning: "Process effektivisera"

Visar resultat 1 - 5 av 786 uppsatser innehållade orden Process effektivisera.

  1. 1. Development of a System Dynamic Model of Mental Healthcare Structure in Stockholm

    Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Julia Osswald; [2024]
    Nyckelord :Mental health; mental healthcare; healthcare structure; system dynamics; simulation; emergency care; modeling; primary care; specialized care; Stockholm; mental healthcare system; Psykisk hälsa; psykiatrisk vård; vårdstruktur; systemdynamisk modell; simulering; akutsjukvård; primärvård; specialiserad vård; psykiatriskt sjukvårdssystem; Stockholm.;

    Sammanfattning : Mental illnesses are the leading cause of disability in the world today, affecting nearly a billion people including 14% of the world’s adolescents. Mental illnesses include both psychiatric conditions and inconveniences and is a broad term to describe multiple different conditions in varying severity. LÄS MER

  2. 2. Designprocessen och maskininlärning: Framtiden för användarcentrerad design

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Lisa Marie Karin Gärdhammar; [2024]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Machine Learning; Design process; Journey Mapping; Empathy; User experience; Customer experience; Artificiell intelligens; Maskininlärning; Designprocessen; Journey Mapping; Empati; Användarupplevelse; Kundupplevelse;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) och i synnerhet maskininlärning (ML) har inom UX-design visat potential att förbättra designprocessen genom att exempelvis identifiera användargrupper från stora datamängder, effektivisera idégenerering och automatisera repetitiva uppgifter. Det råder dock oenighet kring hur tekniken kan integreras i designprocessen. LÄS MER

  3. 3. Pcapng Analysator : Utveckling av Pcapng analysator med inriktning på skräddarsydda nätverkspaket

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Magnus Larsson; [2024]
    Nyckelord :Pcapng; Analyzer; Pcapng Analyzer; Network packets; Custom Messages; Custom Block; Pcapng; Analysator; Pcapng Analysator; Nätverkspaket; Skräddarsydda meddelanden; Custom Block;

    Sammanfattning : I ett modernt industrisammanhang spelar kommunikation mellan inbyggda komponenter en viktig roll. Svetsmaskins företaget ESAB (Elektriska Svetsar AB) producerar och utvecklar svetsmaskiner med ett flertal olika inbyggda komponenter som kommunicerar sinsemellan för att konfigurera operationen för svetsning. LÄS MER

  4. 4. Optimering av produktionseffektiviteten genom förbättrad insikt om genomloppstiden Fallstudie av Åkerstedts Verkstads AB Genomloppstid efter omställning/omstrukturering/renovering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :William Jukic; Per Moberg; [2023-09-01]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I takt med nya marknadsförutsättningar där företag förhåller ett kundanpassat utbud, är produktionseffektivitet inte längre ett alternativ, utan ett imperativ för företag att förbli konkurrenskraftiga och relevanta. I och med nya kundkrav där man anpassar utbudet efter varje kund, är den problematiska ingången tillverkande företag har, en försummad insikt för hur genomloppstiden, samt samordningen av produktionens procedurer förändras. LÄS MER

  5. 5. Hur kan Lean service management användas för att förbättra kundnöjdhet och effektivisera produktion- och uppföljningsskedet av byggprocessen?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :André Andersson; Elias Strandell; [2023]
    Nyckelord :Lean; Waste management; Lean service management; Customer satisfaction; Construction; Real estate companies;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute to an increased understanding of the application of Lean service management in the production and monitoring phase of the construction process within real estate companies. The research questions investigate how Lean service management can improve customer satisfaction and efficiency, what obstacles can arise during implementation, and how Lean can develop in the future. LÄS MER