Sökning: "Reklam riktad till män"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Reklam riktad till män.

  1. 1. Reklamens utformning och förändring under 2010-talet : En jämförelse mellan reklam riktad till män respektive kvinnor

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Markus Gerhardsson; [2019]
    Nyckelord :multimodal analys; reklam; reklamannonser; modelläsare; män; kvinnor;

    Sammanfattning : Syftet med det här arbetet är att ta reda på hur reklamannonser riktade till män respektive kvinnor är utformade idag och om det har skett någon märkbar förändring av utformandet av dessa under 2010-talet. För att kunna ta reda på detta analyserar jag fyra annonser riktade till män (två från 2011, två från 2019) och fyra annonser riktade till kvinnor (två från 2011, två från 2019), hämtade ur Café respektive Elle. LÄS MER

  2. 2. Individanpassad marknadsföring i online-modebranschen - en balansakt mellan lojalitet, integritet och relationsbyggande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Viitanen; Anna Rosenberg; Elin Gabrielsson; [2018]
    Nyckelord :Personalized marketing; Loyalty; Integrity; Customer Relationship Management; A balancing act; Relevance; Timing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att utforska konsumentens uppfattning av online-modeföretags individanpassade marknadsföring. Konsumentens uppfattning syftar till att ge perspektiv på utformningen av den individanpassade marknadsföringen samt hur den skall förhållas i en balansakt mellan lojalitet, integritet och relationsbyggande. LÄS MER

  3. 3. Sälja grej med tjej, är det okej? : En kvalitativ studie om konsumenters attityd till reklam medsexualiserade kvinnor

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Viktoria Knutsson; [2018]
    Nyckelord :Advertisement; sexualization; objectification; marketing; women; attitude; sex; Reklam; sexualisering; objektifiering; marknadsföring; kvinnor; attityd; attitydundersökning; sex;

    Sammanfattning : Kvinnors kroppar används ofta i reklam som dekorativa föremål. De skildras ofta iundergivna roller och framställs vanligen som om deras uppgift är att tillfredsställamannen. Det här gör då att kvinnor i reklam ofta objektifieras eller sexualiseras, ochden här typen av reklam har ökat sedan 60-talet. LÄS MER

  4. 4. Reklamannonsens utformning : En jämförelse mellan reklam riktad till män respektive kvinnor

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Julia Bergklint; [2015]
    Nyckelord :kommunikation; reklam; genus;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen var att undersöka hur reklamannonser för skönhetsprodukter ser ut för två olika målgrupper: män och kvinnor. För att undersöka detta har jag analyserat utformningen hos skönhetsannonser i modemagasinen Elle och Café. Elle riktar sig till kvinnor och Café till män. LÄS MER

  5. 5. Män som marknadsföring : En kvantitativ studie om män och maskulinitet i reklam riktad till olika mediegenerationer genom olika TV-plattformar

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Fredrik Hjortblad; [2014]
    Nyckelord :Gender; masculinity; advertisement; media generations; generations; quantitative content analysis; Genus; maskulinitet; reklam; mediegenerationer; generationer; kvantitativ innehållsanalys.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera hur män och maskulinitet framställs i reklam riktad till olika mediegenerationer genom olika TV-plattformar. Frågeställningarna har sitt fokus i att tydliggöra hur männen framställs i reklaminslagen genom bland annat hur de agerar, vilka personlighetstyper som uppvisas och även vilka likheter och skillnader som kan påvisas mellan de olika mediegenerationerna. LÄS MER