Sökning: "Små- och mikroföretag"
Visar resultat 31 - 35 av 51 uppsatser innehållade orden Små- och mikroföretag.
31. Små företag i den stora världen : En studie av mikroföretags konkurrensfördelar
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : .... LÄS MER
32. Varumärkesbyggande i små företag : En kvalitativ studie om hur små klädbutiker arbetar med sina varumärken
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Varumärken är något som de flesta människor har någon relation till, då en människa i Sverige dagligen utsätts för cirka 3000 reklambudskap. Brännmärkning av djur är ett av de tidigaste tecknen på varumärkesanvändande. LÄS MER
33. Avskaffandet av revisionsplikten – en studie om föreslagen gränsdragning och en eventuell expansion av ekobrott
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Arbetet som nu pågår inom EU syftar till att minska den administrativa bördan för företagen genom enklare regler för de europeiska företagen som regelförändringar inom bolagsrätt, redovisning och revision. I de flesta medlemsländer inom EU har antingen revisionsplikt aldrig funnits eller ett avskaffande av revisionsplikten för små och medelstora företag (SME) redan skett. LÄS MER
34. Förväntningar och utfall av revisionen i nystartade mikroföretag
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Sedan 1988 har alla svenska aktiebolag oavsett storlek varit tvungna att ha en kvalificerad revisor som granskar företagets räkenskaper. Idag är Sverige ett av två länder i EU som fortfarande har kvar revisionsplikten för små företag. LÄS MER
35. Entreprenöriell marknadsföring : Hur marknadsför sig små modebutiker i Stockholm?
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Marknadsföring kan te sig på flera olika vis, beroende på metod eller tillvägagångssätt. De olika marknadsföringsmetoderna har olika genomslagskraft, oberoende om de är konventionella eller okonventionella. Marknadsföringen har under en längre tid dominerats av ett traditionellt synsätt, marknadsmixen och de 4P:na. LÄS MER