Sökning: "Social marknadsföringskampanj"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Social marknadsföringskampanj.
1. Varumärkesidentitet på sociala medier : Hur varumärken kan driva marknadsföringskampanjer med interaktiv storytelling
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund: I samband med den teknologiska utvecklingen har begreppet interaktivitet blivit allt mer omdiskuterat, inte minst vid framställning av interaktiva berättelser. Interaktiv storytelling är ett relativt nytt forskningsområde som öppnat upp för ett nytt sätt att driva marknadsföringskampanjer på. LÄS MER
2. Netflix and Polluting? : En studie om datakonsumtionens negativa klimatpåverkan och hur en marknadsföringskampanj kan påverka 16-25 åringar till att göra hållbara digitala val
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Some of today’s most popular digital platforms do not have any environmental policies. The growing volume of their data consumption contributes to an increase in environmental emissions. Young adults between the ages of 16-25 are the most frequent users of these platforms. LÄS MER
3. Influencer Marketing : hur det påverkar unga kvinnors köpbeteende och identitetsskapande
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den digitala världen vi lever i har tillfört nya alternativa möjligheter för individer att experimentera med dess identiteter och att presentera en eftersträvansvärd uppfattning. Människor blir ständigt influerade av andra människor, både medvetet och undermedvetet. LÄS MER
4. Is sharing caring? : En kvantitativ studie om intentionen bakom att dela virala videor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: Is sharing caring? A quantitative study about the intention behind sharing viral videos. Level: Student thesis, final assignment for bachelor’s degree in business administration. LÄS MER
5. Is sharing caring? : En kvantitativ studie om intentionen bakom att dela virala videor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Is sharing caring? En kvantitativ studie om intentionen att dela virala videor Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Amanda Happ och Erik Wilhelmsson Handledare: Jonas Kågström Datum: 2019 – Januari Syfte: Syftet med studien är att analysera faktorerna bakom intentionen att dela en viral video på internet utifrån begreppen videokvalitet, empati, kontroll, altruism och inkludering. Studien genomförs således för att bidra med kunskap om intentionen bakom virala videodelningar till marknadsförare inom ämnet. LÄS MER