Sökning: "Sociala mediers värde"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Sociala mediers värde.

  1. 1. The Owl Effect

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Amanda Ågren; Sara Wennström; [2022]
    Nyckelord :varumärkeskommunikation; varumärkespersonlighet; varumärkesengagemang; kundbaserat varumärkesenagemang; sociala medier; Instagram; TikTok; Duolingo; Social Sciences;

    Sammanfattning : I takt med sociala mediers framfart har nya förutsättningar för varumärkning uppkommit. Sociala medier erbjuder möjligheter för varumärken att nå ut till en bredare massa, observera kundbeteenden i realtid och interagera med sina kunder. LÄS MER

  2. 2. Lita inte på någon : Sociala mediers roll i investeringsbeslut

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Federico Tornéus; Daniel Davallou; [2021]
    Nyckelord :Investors; I-FoMO; experience; information; social media; investment groups; Investerare; I-FoMO; erfarenhet; information; sociala medier; investeringsgrupper;

    Sammanfattning : BAKGRUND: Investeringssektorn för privata investerare har i takt med digitalisering transformerats. Nya investerare lockastill aktiemarknaden genom ökad fritid, FoMO och TINA.Storamängderinformationhar visat sig varasvårhanterligför en oerfaren investerare vilket resulterar i att investeraren gör fler misstag. LÄS MER

  3. 3. Sociala mediers inverkan på image och värde : En kvalitativ studie på hur kreatörer kan skapa varumärkesvärde och image via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Berg; Emma Jonsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digital flervägskommunikation har bidragit till att det blivit allt svårare för företag attdifferentiera sig på marknaden. Det beror på att publiken numera är i ständig exponeringav olika varumärken via sociala medier, vilket har haft effekt på hur varumärkesvärdeoch image skapas, kommuniceras och upplevs. LÄS MER

  4. 4. Designförslag för hur design för serendipity kan användas för att främja exponeringsvariation i sociala mediers informationsflöden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Marcus Blomqvist; Pontus Rolling; [2020]
    Nyckelord :serendipity; social media; design propositions; exposure diversity; information feed; recommender systems; filter bubble; serendipity; sociala medier; designförslag; exponeringsvariation; informationsflöden; rekommendationssystem; filterbubbla;

    Sammanfattning : Serendipity innebär ett överraskande, lyckligt utfall som introducerar en ny upptäckt av värde för användaren. Till skillnad från dagens algoritmer, som ofta enbart ger rekommendationer baserat på relevans, innefattar design för serendipity fler komponenter för att göra innehåll på sociala medier intressant för användaren. LÄS MER

  5. 5. Sociala mediers värde i rekryteringssammanhang : En kvalitativ studie av rekryterares beslutstagande, utifrån kandidaters profiler på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustaf Sjöblom; Ebba Berthem; [2020]
    Nyckelord :recruitment; social media; personal brand; decisions; prejudice; discrimination; rekrytering; sociala medier; personligt varumärke; beslut; fördomar; diskriminering;

    Sammanfattning : Det personliga varumärket som fenomen i rekryteringssammanhang har vuxit de senaste åren ändå sedan begreppets introducerades under det sena 90-talet. På samma sätt har användandet av sociala medier snabbt vuxit det senaste decenniet. LÄS MER