Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 109 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Bortom Vinsten: En kvalitativ undersökning om hur Svenska Spel och Betsson AB använder CSR och om detta bidrar till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amelie Lewenhaupt; Anton Conradsen; Oscar Egard; [2024]
    Nyckelord :CSR; loyalty; legitimacy; Carroll’s CSR pyramid; Betsson AB; Svenska Spel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur använder sig Svenska Spel och Betsson AB av CSR och finns det någon skillnad i CSR-arbetet mellan ett privatägt och statligt ägt spelbolag? Leder företagens CSR-arbete till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen? Syfte: Undersöka hur Svenska Spel och Betsson AB använder CSR i sitt arbete, samt om detta bidrar till ökad lojalitet bland kunder och ökad legitimitet för företagen. Metod: Denna kvalitativa studie förhåller sig till ett hermeneutiskt synsätt med en abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Intern reflektion om hållbarhet : En fallstudie om hur medarbetare upplever hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Julia Svedjekrans; Josefin Vesterberg; [2023]
    Nyckelord :employees; sustainability; internal communication; involvement; medarbetare; hållbarhet; intern kommunikation; involvering;

    Sammanfattning : Hållbarhetskonceptet utvecklades som svar på intressenternas krav och alla intressenter är viktiga, men medarbetarna är bland de viktigaste i att föra företags hållbarhetsarbete framåt. Tidigare forskning på medarbetarnas uppfattning om hållbarhet i den kvalitativa vetenskapliga kontexten är däremot inte väl utforskad. LÄS MER

  3. 3. Vindkraft i Tönsen : en studie om lokal acceptans för vindkraft

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Viktor Rombrant; [2023]
    Nyckelord :vindkraft; klimatomställning; energirättvisa; platstillhörighet; landsbygdsutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka invånares och politikers samt tjänstepersoners syn på befintlig vindkraft i Bollnäs kommun. Studien syftar också till att bidra med förståelse för vilka utmaningar som finns med fortsatt utbyggnad av vindkraft, och hur acceptans för vindkraft kan förbättras. LÄS MER

  4. 4. Hur främjas skapandet av sociala nyttor i campus utemiljöer?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Gustav Krook; Elvira Ramel; [2023]
    Nyckelord :Utemiljöer; campus; sociala nyttor; grönområde; finansieringsmodeller; arbetsprocess; stadsutveckling; campusutveckling; Business and Economics;

    Sammanfattning : Behovet av att skapa hållbara och flexibla byggnader har vuxit under de senaste åren, inte minst för att möta högt uppsatta klimatmål. Utrymmena mellan byggnaderna, med andra ord utemiljöer, har regelbundet prioriterats sekundärt och anpassats i stor utsträckning efter det bebyggda behovet. LÄS MER

  5. 5. När länder blir varumärken och politiker marknadsförare En kvalitativ analys av den svenska regeringens publicering på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Hansson; Eléonor Johansson; [2023]
    Nyckelord :Public diplomacy; nation branding; nation branding identity; diplomatic listening; reputation management; cooperate; signals; social media; Offentlig diplomati; nationsvarumärkning; nationsvarumärkesidentitet; diplomatiskt lyssnande; nationsrykteshantering; samarbeta; signaler; sociala medier.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to contribute to the research field of public diplomacy and nation branding on social media. The study examines how Swedish government representatives communicated nation branding, reputation management and public diplomacy. LÄS MER