Sökning: "Strategisk analys"

Visar resultat 36 - 40 av 412 uppsatser innehållade orden Strategisk analys.

  1. 36. Help! My mother wants to follow me on Instagram! : Which strategies do young adults in Sweden use, when facing context and time collapse.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Malou Andersson; Emma Heed; [2023]
    Nyckelord :: Context Collapse; Time Collapse; Social Media; Self-presentation; Privacy; Kontext kollaps; Tids Kollaps; Sociala Medier; Självpresentation; Integritet;

    Sammanfattning : Young adults spend a lot of their time on social media where they share their lives with friends, family, colleagues, acquaintances, ect. Wesch (2009) explains that things posted on social media such as YouTube can be viewed by anybody, everybody, and nobody, anywhere in the world all at once. LÄS MER

  2. 37. Just Dream Crazier Girl

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sarah Goldman; Disa Thorsson Loong; [2022]
    Nyckelord :femvertising; icke-könsstereotypisk reklam; könsstereotyper; sport; performativitetsteorin; semiotiska resurser; strategisk kommunikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att uppnå förståelse kring hur femvertising används för att porträttera kvinnan i reklam på ett icke-könsstereotypiskt sätt. En multimodal socialsemiotisk analys används för att undersöka vilka och hur det empiriska materialet använder semiotiska resurser för att kommunicera icke-könsstereotypisk reklam. LÄS MER

  3. 38. Köp vårt budskap men inte vår produkt : En semiotisk bildanalys av Systembolagets kampanjbilder från 1950 till idag.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ellen Schmidt; Evelina Lundström; [2022]
    Nyckelord :Systembolaget; förtroende; alkoholdebatt; strategisk kommunikation;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Syftet med undersökningen är dels att undersöka om och hur Systembolaget förändrat sina kampanjer över tid och dels hur Systembolaget upprätthållit sitt förtroende genom sina kampanjer. För att ta reda på det kommer vi kolla på några utvalda kampanjer som skapats av Systembolaget från 1950-talet till idag. LÄS MER

  4. 39. Recent M&A in the Telecom Industry : Industrial Wireless Networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Marcus Jacobsson; Olof Rickhammar; [2022]
    Nyckelord :Mergers and Acquisitions; M A; Evaluation of Strategic Partner; Industrial Wireless Networks; 5G; Wi-Fi; Fusioner och förvärv; Utvärdering och val av strategisk partner; Industriella trådlösa nätverk; 5G; Wi-Fi;

    Sammanfattning : The development of more powerful wireless communication technologies such as 5G and Wi-Fi 6 are opening possibilities for advanced applications in industrial settings. Different types of players across the value chain are entering the market and engaging in mergers and acquisitions. LÄS MER

  5. 40. When Killing your Darlings Becomes Vital : Centrala avvägningar vid hantering av disruptiv innovation

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Marcus Dahlén; Louise Lago; [2022]
    Nyckelord :Disruptive innovation; Disruptive technology; Business model; Heavy vehicle industry; Heavy Commercial Vehicles; Strategic adaptation; Exploration; Exploitation; Modularisation; Ecosystem; Technology shift.; Disruptiv innovation; Disruptiv teknologi; Affärsmodell; Tung fordonsindustri; Tunga kommersiella fordon; Strategisk anpassning; Exploration; Exploitation; Modularisering; Ekosystem; Teknologiskifte;

    Sammanfattning : Bakgrund: Branschen för tunga kommersiella fordon har historiskt verkat i en relativt mogen kontext, där värdeerbjudandet kretsat kring inkrementella förbättringar av förbränningsmotorn. Ett ökat behov av hållbara transporter och nya framväxande teknologier gör nu inträde i branschen vilket skapar en disruptiv affärskontext som sätter sedan länge rådande affärsmodeller och strategier ur spel. LÄS MER