Sökning: "Strategisk analys"

Visar resultat 26 - 30 av 412 uppsatser innehållade orden Strategisk analys.

  1. 26. Borde vi förlåta Margaux Dietz? En kvalitativ analys av Margaux Dietz kriskommunikation efter den kritiserade videon

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Julia Gersér; Elvira Söderberg; [2023]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; personliga varumärken; kriskommunikation; image repair theory; retorisk analys; strategic communication; personal brand; crisis communication; rhetorical analysis; Social Sciences;

    Sammanfattning : Befintlig forskning om kriskommunikation utgår vanligtvis från ett organisatoriskt perspektiv, denna studie fokuserar istället på personliga varumärken. Tack vare influencer marketings framväxt har personliga varumärken fått en allt större betydelse inom marknadsföring idag. LÄS MER

  2. 27. Reklamens möjligheter: Strategisk anpassning av kommunikation i det interkulturella samhället

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Annie Grentzmann; Amalie Sofie Løfberg Nyholm; [2023]
    Nyckelord :Intercultural communication; advertising; semiotic resources; multimodal analysis; cultural religious identification; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att utforska interkulturell kommunikation i reklam och vill således bidra till fältet strategisk kommunikation genom att närmare undersöka en reklamkampanj i en svensk-muslimsk kontext för att analysera om den är interkulturellt anpassad utifrån en mångkulturell svensk kontext. Tidigare forskning inom fältet interkulturell kommunikation i reklam antar huvudsakligen ett statiskt perspektiv på kultur och kulturell identitet samt har gjorts i en global kontext där kultur ses som något nationellt förankrat. LÄS MER

  3. 28. Att bemöta rekryteringsbehov i privat sektor : En komparativ studie mellan intern och extern rekryteringspraxis

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Johan Törnqvist; Johanna Karlström; [2023]
    Nyckelord :Strategic recruitment; Internal recruitment; External recruitment; Private sector; Strategisk rekrytering; Intern rekrytering; Extern rekrytering; Privat sektor;

    Sammanfattning : To maintain and attain a strong competitiveness, it is necessary for companies to recruit personnel with relevant competence for specific positions. Recruiting personnel, in turn, involves making decisions about whether to recruit internally or externally, which justifies an investigation into the consequences of choosing internal versus external recruitment strategies. LÄS MER

  4. 29. Strategi inom byggbranschen i osäkra tider : En kvalitativ studie om hur stora företag och SME hanterar sin strategi under osäkra förhållanden

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Ebba Davidsson; Emilia Johansson; Stina Johansson; [2023]
    Nyckelord :Strategy; Strategic planning; Uncertainty; Construction industry; SME; Big firms; Strategi; Strategisk planering; Osäkerhet; Byggbranschen; SME; Stora företag;

    Sammanfattning : Bakgrund: Valet av strategi kan vara en avgörande faktor för att ett företag ska kunna anpassa sig efter en föränderlig miljö. Eftersom dagens affärsmiljö är dynamisk och snabbt förändras behöver företagen ständigt inrätta sig efter dessa. LÄS MER

  5. 30. Stressanpassad Riskhantering : Praktiska rekommendationer för ledning inom konsultbranschen för att hantera konsulters riskbeteende

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emelia Holmqvist; Caroline Kullman; [2023]
    Nyckelord :Management; Risk Management; Stress; Konsult; Ledarskap;

    Sammanfattning : Varje beslut som tas inom organisationer kan innebära nya risker. Dessa risker kan komma från både interna och externa faktorer och kan påverka organisationers lönsamhet, rykte eller relationer med intressenter. LÄS MER