Sökning: "Teknologi och E-lärande"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Teknologi och E-lärande.

  1. 1. En kunskapssöversikt av läs- och skrivprocesser inom svenskundervisning för särbegåvade elever

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Institutet för studier i Malmös historia (IMH)

    Författare :Erika Sjöholm; Martina Andersson; [2024]
    Nyckelord :Anpassning; Differentierad undervisning; Läs- och skrivprocess; Svenskundervisning; Särbegåvade elever; Teknologi och E-lärande; Undervisningsstrategier;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utforska strategier och anpassningar inom svenskundervisningen för att effektivt utmana särbegåvade elever. Utmaningarna ligger i att skapa en lärandemiljö som möter de unika behoven hos särbegåvade elever och det finns även utmaningar med arbetet av deras intellektuella utveckling. LÄS MER

  2. 2. Facilitating leadership development with virtual reality : A qualitative analysis of the potential of virtual reality in leadership development

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jonatan Barriel; Tomas Witalis; [2022]
    Nyckelord :Virtual reality; VR; Leadership; leader development; Leadership development; Emerging technologies; Virtuell verklighet; VR Ledarskap; ledarutveckling; Ledarskapsutveckling; Framväxande teknologier;

    Sammanfattning : New technologies are continuously emerging, and as technology advances new applications are explored. One such application is in leadership development, an extension of leader development with a key differentiation being an inclusion of the collective as a dimension. LÄS MER

  3. 3. Att ställa om över en natt : En fallstudie om upplevelser av en oplanerad förändringsprocess till digital verksamhet ur ett sensemaking perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Johanna Berggren; Hellen Torberger; [2020]
    Nyckelord :distance learning; e-learning; technology acceptance; change management; crisis management; organizational change; sense making; sense-making; distansundervisning; e-lärande; teknologi acceptans; förändringsarbete; förändring under kris; organisationsförändring; meningsskapande;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to investigate how change processes created under abrupt conditions are experienced and how they function, by studying the change process from an employee perspective, with connection to sensemaking. Theoretical framework: The theories in this study are based partly on previous research of organizational change, where we bring up factors for success and failure on different levels and partly on crisis management that gives an understanding of changes created under abrupt and unplanned circumstances. LÄS MER