Sökning: "Triple Bottom Line and Fashion."

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Triple Bottom Line and Fashion..

  1. 1. Sustainability transition in the fashion industry : A multi-case study of manufacturers in the Prato textile Industrial District (Italy).

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Sophie Enegbuma; Mirlinda Kreci; [2023]
    Nyckelord :Sustainability transition; Organizational change; Network theory; Triple bottom line; Fashion Industry; Drivers Barriers; CSR.;

    Sammanfattning : The fashion industry, the world's third-largest manufacturing sector, is a complex network involvingcreation, production, distribution, and consumption of fashion products. Despite extensive research onsustainable transitions in supply chains, little attention has been given to the role of supply chain actorsin sustainability, especially yarn mills and manufacturers. LÄS MER

  2. 2. Green or Blue? Am I being ‘washed’?  The Way Sustainable Luxury Fashion Brands Communicate Sustainability Practices in their Websites : The case of Stella McCartney and Gucci

    Master-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Alvia Zuhadmono; [2022]
    Nyckelord :sustainable communication; sustainable fashion; greenwashing; bluewashing; sustainable luxury fashion brands; Gucci; Stella McCartney; luxury fashion; sustainable communications in the websites; greenwashing in the fashion industry; bluewashing in the fashion industry;

    Sammanfattning : This case study examines how luxury fashion brands communicate their sustainability practices on the brands' sustainability page on the company's website and whether selected luxury fashion brands are greenwashing and bluewashing. The luxury brands selected for this study are Stella McCartney and Gucci, on the grounds that both brands have different types of businesses and approaches. LÄS MER

  3. 3. Är det möjligt att marknadsföra på ett hållbart sätt? : En studie om slow fashionföretags förhållningssätt till marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ella Robertsson; Jenny Nylander; [2021]
    Nyckelord :Triple bottom line TBL ; social responsibility CSR ; sustainability marketing; CSR marketing; transcendental marketing; social marketing; certificates; agenda 2030; slow and fast fashion; Triple bottom line TBL ; Social ansvar CSR ; hållbarhetsmarknadsföring; CSR-marknadsföring; relationsmarknadsföring; social marknadsföring; certifieringar; agenda 2030; slow fashion; fast fashion;

    Sammanfattning : Företag inom slow fashion arbetar mer med hållbarhet, både för konsumenterna och deras anställda. Det är stort fokus på att miljön ska bevaras medan företagen konkurrerar med fast fashionkedjor som massproducerar kläder och säljer till låga priser. LÄS MER

  4. 4. Hur kommunicerar H&M Group hållbarhet i en ohållbar bransch? : En multimodal kritisk diskursanalys av klädföretagen inom H&M Groups CSR-kommunikation

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emma Öberg; Frida Ström; [2021]
    Nyckelord :MCDA; CSR; hållbarhetskommunikation; trovärdighet; tillit; H M Group;

    Sammanfattning : The study “How does H&M Group communicate sustainability in a non-sustainable industry?” examines how the fashion companies H&M, Arket, COS, & Other Stories and Monki, who are part of the H&M Group, communicates Corporate Social Responsibility (CSR) at their websites and how trustworthy their communication is. CSR is about how companies take a greater social responsibility than what the law requires to contribute to a better world. LÄS MER

  5. 5. Obligatorisk hållbarhetsrapportering i modebranschen : En kvalitativ innehållsanalys av hållbarhetsrapporternas kvalitet och dess förändring över tid

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Barkhadle Ismael Abdi; Rebecka Nyman; [2021]
    Nyckelord :Sustainability Accounting; Sustainability Reporting; Corporate Social Responsibility; CSR; Sustainability Reporting Quality; EU Directive 2014 95 EU; Hållbarhetsredovisning; Hållbarhetsrapportering; Företags samhällsansvartagande; CSR; Hållbarhetsrapporters kvalitet; EU-direktiv 2014 95 EU;

    Sammanfattning : The aim of the study is to analyze how Swedish large fashion companies' sustainability reports quality has been changed 2016-2019. The study wants to create a deeper understanding of the legislative change initiated by the EU that Sweden introduced in 2017. LÄS MER