Sökning: "Tui"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade ordet Tui.

  1. 1. Space to Place : Effektivisera markutnyttjande både fysiskt och digitalt inom svensk stadsplanering

    Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studier

    Författare :Joanna Szymanska; [2022]
    Nyckelord :Sustainable Development; Urban planing; Multi-use; Multifunctional Space; Planning Support Systems PSS ; Tangible User Interface TUI ; Data visualization; Civic technology; Shared-Use; Cityscope; Hållbar utveckling; stadsplanering; multifunktionalitet; delning av lokaler; data visualisering; digitala verktyg;

    Sammanfattning : Städer runt om i världen expanderar i allt snabbare takt för att möjliggöra morgondagens behov och efterfrågan, vilket sker inom ramen för hållbar utveckling i flera sammanhängande dimensioner. Samtidigt som digitaliseringen och nya postindustriella värdeskapande fortgår, vilket resulterar i en förskjutning av de fysiska resurserna. LÄS MER

  2. 2. Att låta samvetet ta semester : En semiotisk innehållsanalys av resereklam

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Linnea Connysson; Anton Rockström; [2022]
    Nyckelord :Semiotik; myter; Barthes; turism; resebolag;

    Sammanfattning : What this study aimed to find out was mainly which contemporary myths and values areembodied in commercials where travel companies are the sender. We also intended toinvestigate how trips abroad are portrayed in these commercials. LÄS MER

  3. 3. How can Organisations Survive in an Increasingly Changing Business Environment?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Älmeby; Anna Svensson; [2021]
    Nyckelord :Change Management; Crisis Management; Pandemic; COVID-19; Travel Industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : In a rapidly changing business environment, organisations need to find new ways to manage unpredictability to survive. The COVID-19 pandemic has made it apparent that organisations across industries can be vulnerable and exposed to crisis. LÄS MER

  4. 4. Att ha inkluderande reklam är en självklarhet, eller? : Organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anna Ehn; Jenny Lundberg; [2020]
    Nyckelord :Norm creativity; norm creative advertising; brand identity; organizations; marketing; communication; advertising; Normkreativ reklam; normkreativitet; reklam; organisationer; förhållningssätt; kommunikation; marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att skapa en ökad kunskap och förståelse för organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam   Metod: En deduktiv studie av kvalitativ karaktär genomfördes genom fem intervjuer med Vattenfall, Synoptik, Sparbanken Rekarne, TUI och Vinter.   Slutsats: Studien visade att organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam varierar. LÄS MER

  5. 5. Konstruerad legitimitet eller samhällsmedvetenhet? : En kvalitativ studie av charterbolaget TUIs CSR-kommunikation till svenska konsumenter.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Klara Berglund Eriksson; Emma Wallin; [2020]
    Nyckelord :Public Relations; Corporate Social Responsibility; CSR-communication; Legitimacy; Tourism.;

    Sammanfattning : Title: Constructed legitimacy or social responsibility? A qualitative study of the tour operator TUI’s CSR-communication directed to Swedish consumers (Konstruerad legitimitet eller samhällsmedvetenhet? En kvalitativ studie av charterbolaget TUIs CSR-kommunikation till svenska konsumenter) Authors: Emma Wallin and Klara Berglund Eriksson Aim: The purpose of this study is to investigate how the tour operator concern TUI work to achieve legitimacy during a period of criticism towards the travel industry, by studying their CSR-communication. This is done by answering following questions:   Does TUI use CSR-communication as a way to achieve legitimacy? How does TUI communicate their CSR-commitment in their relationship with Swedish consumers? Which tendencies of Suchman’s legimicity types can be found in TUI’s CSR-communication? Method/Material: To answer the research questions we have analysed material from TUI’s sustainability report of 2018, their press releases from 2018-2019 and content from the page of sustainability at TUI Sweden’s website. LÄS MER