Sökning: "Turism hållbarhet"

Visar resultat 6 - 10 av 87 uppsatser innehållade orden Turism hållbarhet.

  1. 6. BORTOM DE FYRA VÄGGARNA: UPPBYGGNADEN AV UPPLEVELSEHOTELLENS VARUMÄRKEN I ETT HYPERANSLUTET SAMHÄLLE

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jessica Lahti; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har resulterat i ett hyperanslutet samhälle som påverkat förutsättningarna förvarumärkesbyggandet i en takt som aldrig någonsin tidigare skådats. Konceptethyperanslutning hänvisar till den ökade informationstillgängligheten, hastigheten avinformationsspridning och tillväxten av nätverk som skapats kopplat till enhet-till-enhet-anslutning mellan smarta enheter. LÄS MER

  2. 7. Djurgården : En studie om social hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Tone Berglund; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This paper describes socially sustainable tourism development and investigates how it applies to the tourist destination Djurgården. The author wanted to investigate how the definition of social sustainability has developed over time and how attractions located on Djurgården define and work to improve it. LÄS MER

  3. 8. Digitalisering och hållbar turism - en studie om smart turism i EU

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälle

    Författare :Linn Hoflund; Sudarat Sornkarn; [2022-09-09]
    Nyckelord :digitalisering; “European Capital of Smart Tourism”; hållbar turism; smart turism; digitalisation; European Capital of Smart Tourism; smart tourism; sustainable tourism;

    Sammanfattning : I dagens allt mer digitala samhälle har turister en stor tillgång till information före, under och efter resan, tack vare smarta apparater och teknologier. Detta har resulterat i ändrade förväntningar och behov. Turistindustrin har därför anammat konceptet smart turism som har växt fram i spåren av digitaliseringen. LÄS MER

  4. 9. "Blott Sverige svenska krusbär har" : En kvalitativ studie om nation branding av svensk måltidskultur

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jogér Sebastian; [2022]
    Nyckelord :turism; måltidsturism; marknadsföring; måltidskultur; kultur; mat; foodie; nation branding; storytelling; profilering;

    Sammanfattning : This candidate thesis contains a qualitative study of how Sweden markets its gastronomicculture internationally through nation branding. The study was conducted through adeductive research approach. Through nation branding, Sweden has become the new, littlestar on the gastronomic world scene. LÄS MER

  5. 10. Sommaren – "ett självspelande piano". En studie om hållbarhetsarbete på en säsongsbaserad landsbygdsdestination

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Hanna Johansson; Wilma Karlsson; [2022]
    Nyckelord :Hållbar utveckling; ekologisk hållbarhet; social hållbarhet; säsongsturism; säsongsproblematik; värdeskapande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur turismaktörer på en säsongsdestination arbetar med hållbar utveckling och hur de hanterar problematik kring säsongsvariationer. Vi vill mer specifikt undersöka vilken roll de sociala och miljömässiga hållbarhetsaspekterna har i arbetet med hållbar utveckling. LÄS MER