Sökning: "Värdestjärnan"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Värdestjärnan.
1. Lean i Sjukvården : En komparativ studie på två statliga sjukhus
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med denna uppsats är huvudsakligen att ta reda på hur det kommer sig att Lean har implementerats på Karolinska Universitetssjukhuset i Solna med stor framgång, medan det inte fått samma genombrott på Akademiska Sjukhuset i Uppsala. Empirin är baserad på semistrukturerade intervjuer som genomförts med tre intervjupersoner från respektive sjukhus för att få både ledningens och medarbetarnas uppfattning. LÄS MER
2. Tid förändring i hälso- och sjukvården : En uppsats om designtänkande som metod för förändring
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Den svenska hälso- och sjukvården står idag inför en mängd problem som kommer att förvärras i framtiden. Ökande kostnader, bristande tillgänglighet och växande förväntningar från medborgarna är några av problemen som måste lösas. LÄS MER
3. Känslans Intelligens- en studie av betydelsen utav emotionell intelligens och mjuka värden i kundmötet
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : TITEL: Känslans intelligens- en studie av betydelsen utav emotionell intelligens och mjuka värden i kundmötet KURS: SMTX07 Examensarbete Magisterkurs FÖRFATTARE: Malena Askelid HANDLEDARE: Carl R Hellberg och Jan E Persson SYFTE: Syftet är att beskriva och analysera vikten av emotionell intelligens och de mjuka värdena i kundmötet och hur detta kan utvecklas med hjälp utav DAT (djurassisterad terapi). Detta diskuterar jag genom följande frågeställning: Hur påverkar emotionell intelligens kundmötet? Vilken roll har emotionell intelligens och de mjuka värdena i kundmötet? Hur kan vi tillsammans med djur (DAT) utveckla emotionell intelligens och utnyttja detta i mötet med kunden? PROBLEMFORMULERING: Tidigare forskning inom tjänstesektorn har presenterat olika krav på den anställde och dess uppträdande i själva kundmötet, de egenskaper som ofta söks är exempelvis mjuka drag såsom öppenhet, vänlighet och en önskan att uppfylla kundens krav, men även en förmåga att kunna övertala kunderna. LÄS MER
4. Internet vs. Butik : En studie om bankers och mobiltelefonoperatörers verksamhet på internet
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund: I bakgrunden framgår att formerna utbyte och kommunikation harförändrats över tiden. Fysiska butiker börjar i allt mer högre gradersättas av virtuella internetbutiker. Detta leder till att företagenförlorar det fysiska mötet med kunden. LÄS MER
5. Gamla strukturer - Nya tider : En undersökning om fackförbundens samarbetsformer med SAS
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : De traditionella flygbolagen verkar idag på en konkurrensutsatt marknad. Då flygbolagen ofta är statligt ägda präglas de av byråkratiska och komplexa beslutsprocesser. I flygbolagens omgivning finns ett flertal olika intressenter, däribland fackförbund. Dessa kan ha en ansenlig inverkan på flygbolagen. LÄS MER