Sökning: "Varumärke design"

Visar resultat 6 - 10 av 271 uppsatser innehållade orden Varumärke design.

  1. 6. Logotypdesign för att skapa Brand Attachment : En studie om konsumentens syn på vilka estetiska egenskaper en logotyp ska ha för att skapa brand attachment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Doris Rörström; Alva Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Brand attachment; Logotypes; Elements of the logo; Brand attachment; Logotyper; Logotypens element;

    Sammanfattning : Today's rise of brands makes it increasingly difficult to differentiate on the market. Logos are seen as one of the main tools to express your business and are one of the first things consumers come into contact with. LÄS MER

  2. 7. Produktutveckling av lättviktsvindskydd : En jämförelsestudie inriktad på Trangias stormkök

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för ingenjörsvetenskap, matematik och ämnesdidaktik (2023-)

    Författare :Marcus Airikka; [2023]
    Nyckelord :Camping stove; design; development; efficiency; fuel stove; windtunnel; Campingkök; design; effektivitet; gaskök; stormkök; vindtunnel;

    Sammanfattning : Trangia är ett varumärke som har utvecklat stormkök sen år 1925. I dagens portfolio har de inga alternativ för lättviktsvandrare, däremot utvecklar de ett nytt kärl idag som skall passa denna målgrupp. Syftet med rapporten är att ta reda på hur ett nytt vindskydd kan se ut till detta kärl och utveckla ett slutkoncept. LÄS MER

  3. 8. Konsten att bygga och stärka varumärken inom klädbranschen : Skapandet av ett hållbart och medvetet mode

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Daniella Boija; Axel Karlsson; [2023]
    Nyckelord :Brand; branding; brand equity; brand identity; consumer; differentiation; purpose-driven marketing; Differentiering; konsument; varumärke; varumärkesbyggande; varumärkesidentitet; varumärkeskapital; syftesdriven marknadsföring;

    Sammanfattning : Studien ämnar undersöka hur fyra klädföretag bygger och stärker sina varumärken för att differentiera sig på en konkurrensutsatt marknad. Klädföretag valdes specifikt då branschen är unik med utmaningar och trender som kan påverka varumärkesbyggandet. LÄS MER

  4. 9. Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet : En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Nordin; Emilia Tušetić; [2023]
    Nyckelord :Country-of-origin; brand loyalty; price sensitivity; attitudinal attachment; behavioral loyalty; food; food brands; Country-of-origin; varumärkeslojalitet; priskänslighet; attitydfäste; beteendelojalitet; livsmedel; livsmedelsvarumärken;

    Sammanfattning : Titel: Sambandet mellan country-of-origin och svenska konsumenters varumärkeslojalitet och priskänslighet – En kvantitativ studie om huruvida svenska konsumenters associationer till Sverige kan påverka deras lojalitet och priskänslighet mot svenska livsmedelsvarumärken. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  5. 10. Matsvinn och design

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Sahar Balcazar; [2023]
    Nyckelord :plast; matsvinn; förpackning;

    Sammanfattning : All produktion av mat orsakar växthusutsläpp, därför är det väsentligt att de livsmedel som inhandlas också konsumeras (Jordbruksverket, 2021). Livsmedelskonsumtion behöver vara hållbar utifrån en ekonomisk, social och miljömässig aspekt. LÄS MER