Sökning: "Web Editors"
Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden Web Editors.
11. SVT i det nya mediesamhället : En kvalitativ studie om hur TV-programmen Gokväll, Mitt i naturen och Plus använder sociala medier
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : The purpose of this essay is to examine how the editorial office to the TV-programs Gokväll,Mitt i naturen and Plus use social media. To achieve the purpose qualitative interviews wereconducted with three Web Editors, one for each program. This essay is based on theories onhow companies can and should work with social media from Andreas M. LÄS MER
12. Användarcentrerad framtagning av tillgängligt kommunikationssystem
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Sammanfattning Stora mängder information publiceras idag via olika kanaler utan hänsyn till tillgänglighet. Genom att inte aktivt göra information tillgänglig exkluderas stora grupper av individer från att kunna ta del av den vilket är ett problem både för dessa individer samt för dem som vill förmedla informationen. LÄS MER
13. Nyhetsvärdering i lokaljournalistik : En kvalitativ undersökning om vad som händer vid Nerikes Allehandas nyhetsdesk
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This qualitative study examines news values in local journalism. The study is based on the results of five personal interviews with journalists and editors at the newspaper Nerikes Allehanda. The purpose of this paper is to examine how news values is made in the editorial process. LÄS MER
14. Journalistik 2.0 : Om journalistens upplevelse av medborgarnas inverkan på tidningarnas innehåll
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Title: Journalism 2.0: About the journalist's perspective on citizen participation and its influence on the news content. LÄS MER
15. ”Vi är inga maskiner” : En studie om P4-redaktionernas kommunikation via Facebook
Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The purpose of this study is to see how five different local radio stations, P4, within the public service organization Sveriges Radio communicate with their listeners through Facebook and how they differ from each other. We have also studied how the radio stations follow Sveriges Radios’ policies for socialmedia usage and how the communication through Facebook can benefit thetraditional radio. LÄS MER