Sökning: "abstract ledarskap"

Visar resultat 21 - 25 av 239 uppsatser innehållade orden abstract ledarskap.

  1. 21. Sjukvårdspersonals syn på arbete och arbetsplats, utifrån organisatorisk- och nationell kultur : En jämförande studie mellan Sverige och Schweiz

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofia Brynte; Emma Hörnqvist; [2023]
    Nyckelord :Leadership; Hofstede s cultural dimension; Competing Value framework; Healthcare; Organizational culture; National culture; Ledarskap; Hofstedes kulturella dimensioner; Competing Value framework; Sjukvården; Organisationskultur; Nationell kultur;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel:Sjukvårdspersonals syn på arbete och arbetsplats, utifrån organisatorisk- och nationell kultur - En jämförande studie mellan Sverige och Schweiz. Nivå:Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare:Emma Hörnqvist och Sofia Brynte Handledare:Monika Wallmon Datum:Juni 2023   Syfte: Denna studie syftar till att jämföra svensk och schweizisk sjukvårdspersonals syn på arbete och arbetsplats, utifrån organisatorisk och nationell kultur. LÄS MER

  2. 22. Samband mellan språkstörning och den tidiga matematikinlärningen : -  en systematisk litteraturstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Helena Flordh; [2023]
    Nyckelord :Arbetsminne; proximala utvecklingszonen; språkprofil; språkstörning; taluppfattning;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Helena Flordh (2023). Samband mellan språkstörning och den tidiga matematikinlärningen – en systematisk litteraturstudie. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet 90 hp. LÄS MER

  3. 23. Leave no one behind : A Minor Field Study of what impact recruitment can have for gender equality for working women in Indonesia.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Alma Janzon; Elina Leandersson; [2023]
    Nyckelord :Recruitment; gender equality; equal opportunities; gender discrimination; social norms; stereotypes; Indonesia; mfs; minor field study; Sida; agenda 30; global goals; competence based recruitment; female leadership; rekrytering; jämställdhet; lika rättigheter; könsdiskriminering; sociala normer; stereotyper; könsstereotyper; Indonesien; mfs; minor field study; Sida; globala målen; kompetensbaserad rekrytering; kvinnligt ledarskap;

    Sammanfattning : Abstract  Background: In Indonesia and around the world, gender discrimination in employment practices is a pervasive and ongoing issue due to gender stereotypes and social norms. Organizations must therefore be aware of their influence, and how they through various stages of the recruitment process can reduce this prejudice. LÄS MER

  4. 24. ”Skola är något vi gör tillsammans” : En kvalitativ intervjustudie om specialpedagogers uppfattningar och erfarenheter av samverkan och stödinsatser på gymnasieskolor.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Emma Bovin; Marta Möller; [2023]
    Nyckelord :Anpassningar; Gymnasieskolan; Ledning och stimulans; Samverkan; Stödinsatser;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Bovin, Emma och Möller, Marta (2023). ”Skola är något vi gör tillsammans”. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  5. 25. Specialpedagogens roll i det systematiska kvalitetsarbetet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Caroline Zettergren; Emma Friman; [2023]
    Nyckelord :Förstelärare; professionsteori; rektorer; specialpedagogens roll; systematiskt kvalitetsarbete.;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Friman, Emma & Zettergren, Caroline (2023). Specialpedagogens roll i det systematiska kvalitetsarbetet. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER