Sökning: "advantages of relationship marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden advantages of relationship marketing.

  1. 1. Bonderevolt eller överlevnadskreativitet : en studie om mjölkproducenters resa till egen förädling av gårdens mjölk

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Lisa Valleräng; [2023]
    Nyckelord :gårdsmejeri; förädling; mjölkgård; globala livsmedelssystem; lokala livsmedelssystem; berättande; värdeskapande; relationsmat;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks mjölkgårdar som investerat i och utvecklat förädling av gårdarnas egen mjölk. Fyra mjölkgårdar har besökts och där har jag genomfört djupgående intervjuer och observationer i två dagar på vardera gård. LÄS MER

  2. 2. Co-branding som strategi för småföretag och i relationen till deras kunder : En kvalitativ studie om varumärkessamarbeten

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriela Valenzuela Rivera; Nour El Khadam; [2023]
    Nyckelord :co-branding; small businesses; qualitative study; brand equity; consumer behavior; brand building; brand associations; relationship marketing;

    Sammanfattning : The aim of this study is to understand how co-branding can be strategically implemented and its relevance in small business customer relationships. The study serves as a guide for small businesses striving to strengthen their brand and improve their customer relationships through strategic utilization of co-branding. LÄS MER

  3. 3. Konsumenters uppfattning om äkthet inom influencers reklam på Instagram : En kvalitativ studie om konsumenters upplevelser av autenticitet inom influencers reklam

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Leen Jumaa; Pahyam Ali; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Authenticity; Advertising; Electronic Word-of-Mouth; Consumers trust; Influencer marketing; Autenticitet; Reklam; Elektronisk Word-of-Mouth; Konsumenternas förtroende;

    Sammanfattning : Sociala medier har blivit dynamiskt runt om i världen, det utvecklas ständigt och tar nya varianter. Den digitala utvecklingen har lett till övergången från massmarknadsföring till en alltmer trendig influencer marketing. LÄS MER

  4. 4. Casually Connecting with Customers : A study on how B2B microenterprises use customer data from social media in order to increase sales

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Robertsson; Anne Carlsson; Sanne Pedersen; [2021]
    Nyckelord :social selling; relationship; trust; customer data; data collection; data utilization;

    Sammanfattning : This study is using an inductive explorative approach to investigate how micro-enterprises within the marketing consulting industry collect and use data for the purpose of increasing sales. A micro-enterprise is considered to be a company that employs no more than 10 people and/or whose annual turnover is no more than 2 million EUR. LÄS MER

  5. 5. Mindre konsultföretags etablering i den privata byggsektorn

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Jonathan Hägglund; Salwa Toumeh; [2021]
    Nyckelord :Procurement; Consultant; Contractor; Contract; LOU; ABK; private sector; public sector; Marketing.; Upphandling; Konsult; Entreprenör; Entreprenad; LOU; ABK; privat sektor; offentlig sektor; Marknadsföring.;

    Sammanfattning : Extensive construction projects are often complicated and unique. It is, therefore, essential that the right competence participate to ensure all steps in the construction process are done the right way. This competence is often not sufficient for the participants who are interested in the construction of the building. LÄS MER