Sökning: "advantages product based companies"
Visar resultat 1 - 5 av 112 uppsatser innehållade orden advantages product based companies.
1. Stylingservice som hållbar produkt : Värdet av en konsulterande stylingtjänst för minskad överkonsumtion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Dagens konsumtion av kläder hos den genomsnittlige konsumenten består till stor del av överkonsumtion. Ett bristande engagemang samt okunskap om klädkonsumtionens miljöpåverkan är ofta bidragande faktorer till ohållbar konsumtion. LÄS MER
2. Användarinvolvering i tjänst- respektive produktbaserade företag : En jämförande rapport mellan hur tjänst- och produktföretag involverar användare i sina produktutvecklingsprocesser inom elfordonsbranschen
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Att involvera användare i produktutvecklingsprocesser är centralt för att förstå kundens behov samt utveckla konkurrenskraftiga produkter och tjänster. Detta kan kopplas till samtliga företag som arbetar med produktutveckling, där tjänst- respektive produktbaserade företag båda präglas av kundens behov vid skapandet av innovativa lösningar. LÄS MER
3. Data Visualization of Software Test Results : A Financial Technology Case Study
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the increasing pace of development, the process of interpreting software test results data has become more challenging and time-consuming. While the test results provide valuable insights into the software product, the increasing complexity of software systems and the growing volume of test data pose challenges in effectively analyzing this data to ensure quality. LÄS MER
4. Navigating the Sea of Sameness : Exploring Product Differentiation Strategies within the Swedish Nicotine Pouch Market
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In light of the exponential growth of the nicotine pouch industry, major tobacco-industry players have shown increasing interest in newer nicotine and tobacco products, despite the lack of discernible differences them. Therefore, this study aims to investigate the differentiation strategies of companies within the Swedish nicotine pouch market, and further, the long-term competitiveness of these strategies. LÄS MER
5. Hållbarhetskommunikation på Instagram : En kvalitativ innehållsanalys av svenska fast fashion-företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Fast fashion-industrin blir ständigt anklagad för att inte vara hållbar och konsumenters kunskap om hållbarhet är bristande. Forskning visar att konsumenternas förståelse för fast fashion-industrin och hur det påverkar omvärlden är nyckeln för att nå förändring och en hållbar industri. LÄS MER