Sökning: "advantages product based companies"

Visar resultat 1 - 5 av 112 uppsatser innehållade orden advantages product based companies.

  1. 1. Stylingservice som hållbar produkt : Värdet av en konsulterande stylingtjänst för minskad överkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Karl Sedeborn Holst; Agnes Ottander; [2023]
    Nyckelord :Consumer behaviour; sustainability; individual-focused advisory consumption; PSS; Konsumentbeteende; hållbarhet; individfokuserad rådgivande konsumtion; PSS;

    Sammanfattning : Dagens konsumtion av kläder hos den genomsnittlige konsumenten består till stor del av överkonsumtion. Ett bristande engagemang samt okunskap om klädkonsumtionens miljöpåverkan är ofta bidragande faktorer till ohållbar konsumtion. LÄS MER

  2. 2. Användarinvolvering i tjänst- respektive produktbaserade företag : En jämförande rapport mellan hur tjänst- och produktföretag involverar användare i sina produktutvecklingsprocesser inom elfordonsbranschen

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Fredrika Friberg; Lovisa Lindholm; Linus Tagesson; [2023]
    Nyckelord :User involvement; product development; service-based companies; product-based companies; Användarinvolvering; produktutveckling; produktbaserade företag; tjänstebaserade företag;

    Sammanfattning : Att involvera användare i produktutvecklingsprocesser är centralt för att förstå kundens behov samt utveckla konkurrenskraftiga produkter och tjänster. Detta kan kopplas till samtliga företag som arbetar med produktutveckling, där tjänst- respektive produktbaserade företag båda präglas av kundens behov vid skapandet av innovativa lösningar. LÄS MER

  3. 3. Data Visualization of Software Test Results : A Financial Technology Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Elvira Dzidic; [2023]
    Nyckelord :Software testing; Regression testing; Visualization dashboard; Test results; Visual analytics; Quality assurance; Mjukvarutestning; Regressionstestning; Visualiseringsdashboard; Test resultat; Visuell Analys; Kvalitetssäkring;

    Sammanfattning : With the increasing pace of development, the process of interpreting software test results data has become more challenging and time-consuming. While the test results provide valuable insights into the software product, the increasing complexity of software systems and the growing volume of test data pose challenges in effectively analyzing this data to ensure quality. LÄS MER

  4. 4. Navigating the Sea of Sameness : Exploring Product Differentiation Strategies within the Swedish Nicotine Pouch Market

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Krusell; [2023]
    Nyckelord :The Swedish Nicotine Pouch Industry; Nicotine Pouches; Homogeneous Products; Competition; Competitive Strategies; Competitive Advantages; Differentiation Advantages;

    Sammanfattning : In light of the exponential growth of the nicotine pouch industry, major tobacco-industry players have shown increasing interest in newer nicotine and tobacco products, despite the lack of discernible differences them. Therefore, this study aims to investigate the differentiation strategies of companies within the Swedish nicotine pouch market, and further, the long-term competitiveness of these strategies. LÄS MER

  5. 5. Hållbarhetskommunikation på Instagram : En kvalitativ innehållsanalys av svenska fast fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Maja Wasling; Johanna Larsson; [2023]
    Nyckelord :Instagram; sustainability; sustainability communication; consumer engagement; sustainability marketing; CSR; fast fashion; Instagram; hållbarhet; hållbarhetskommunikation; konsumentengagemang; hållbar marknadsföring; CSR; fast fashion;

    Sammanfattning : Fast fashion-industrin blir ständigt anklagad för att inte vara hållbar och konsumenters kunskap om hållbarhet är bristande. Forskning visar att konsumenternas förståelse för fast fashion-industrin och hur det påverkar omvärlden är nyckeln för att nå förändring och en hållbar industri. LÄS MER