Sökning: "aktivt lyssnande"
Visar resultat 31 - 35 av 90 uppsatser innehållade orden aktivt lyssnande.
31. Att utveckla sångröstens övre tonomfång - En studie av det egna sångtekniska arbetet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : I centrum för denna studie står författarens utveckling av det övre sångliga tonomfånget. I det här sammanhanget innebär det toner från den tvåstrukna oktaven och uppåt. Utgångspunkten för arbetet är bland annat författarens egna sångtekniska problem och tidigare erfarenheter. LÄS MER
32. Att mötas som människor : en litteraturöversikt om betydelsen av personcentrerad kommunikation i palliativ vård ur patientens och sjuksköterskans perspektiv
Magister-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : I den palliativa vården är kommunikation ett centralt begrepp. Kommunikationen kan ha flera syften varav ett är att skapa relation. Det övergripande målet med personcentrerad kommunikation är att aktivt lyssna in patientens berättelse och identifiera personen med hens livskraft och egna resurser. LÄS MER
33. Är begränsade resurser ett hinder för ett bra möte i vården? : Observationsstudie utifrån ett etnografiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsovetenskapSammanfattning : Introduktion: Bemötande och kommunikation är centrala delar inom vården. Under ett möte avgör kommunikationen till stor del behandlingens utfall. Denna studie gjordes i Kenya. Kenya är ett utvecklingsland där fysioterapi är ett lågprioriterat yrke jämfört med andra vårdyrken. LÄS MER
34. PATIENTERS ERFARENHETER AV SJUKSKÖTERSKANS KOMMUNIKATION INOM SLUTENVÅRDEN
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Bakgrund: Kommunikation är en central del av sjukvården och är en viktig faktor för att kunna erbjuda en säker vård. Kommunikationen mellan sjuksköterskan och patienten är ett viktigt verktyg för att uppnå en tydlig bild över patientens situation. LÄS MER
35. Hur skapas och utvecklas tillit i en förhandlingsprocess? : En studie inom B2B-marknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Hur skapas och utvecklas tillit i en förhandlingsprocess? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Isabelle Sjölander och Matilda Östling Handledare: Akmal Hyder och Michelle Rydback Datum: 2019 – juni Syfte: Syftet är att öka förståelsen för hur tillit skapas och utvecklas i en förhandlingsprocess inom B2B-marknaden.. LÄS MER