Sökning: "anchoring"
Visar resultat 6 - 10 av 290 uppsatser innehållade ordet anchoring.
6. #TikTokmademebuyit : En kvalitativ studie om hur reklam på TikTok påverkar användarnas attityder, konsumentbeteende och varumärkeskännedom.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : The following bachelor thesis aims to investigate how advertising on the social media application TikTok affects attitudes, consumer behaviour and brand awareness among their users aged 18-23 in Sweden. The ambition of the study is to contribute with research on how advertising is being recieved by TikTok's users, regarding attitudes and consumer behaviour, and establishing whether it is a successful marketing method to generate brand awareness. LÄS MER
7. Utveckling av markinfästning för bruk i låghållfast jord
M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : För att fästa diverse konstruktioner i marken finns det i dagsläget endast ett fåtal alternativ. De vanligaste och mest tillgängliga metoderna för markinfästning är att antingen gjuta fundament eller att installera en markskruv. LÄS MER
8. Om jag hjälper andra, kan jag hjälpa mig själv? : En kvalitativ studie om finansiella rådgivares privata investeringsbeslut och sparande under 2022
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: År 2022 kantades av Rysslands invasion av Ukraina, börsnedgång, stigande inflation och styrräntor. Det bidrog till att allt fler sökte hjälp av finansiella rådgivare för att utifrån livssituationen få hjälp med att nå sina sparmål och maximera sin avkastning. LÄS MER
9. Nudging and Crowdfunding Success : The Effect of Nudging on the Decision to Donate to a Sustainable Technology Project
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : The overall aim of this thesis is to examine the factors that affect the decision to donateto a sustainable energy crowdfunding project, with particular emphasis on the role of socallednudging. The study examines the willingness to donate among of universitystudents at Luleå University of Technology. LÄS MER
10. Personlighetsdragens benägenhet att sätta ett högt första pris i en förhandling.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Abstract Title: The tendency of personality traits to set a high first price in a negotiation. Level: Bachelor’s degree thesis, final assignment for bachelor’s degree in business administration. Authors: Filip Bertilsson and Elias Johansson. Supervisor: Lars-Johan Åge. LÄS MER