Sökning: "animated"

Visar resultat 1 - 5 av 225 uppsatser innehållade ordet animated.

  1. 1. Comparing Gaze Cues: Avatars versus Humans in Allocating Visual Attention : Eye Tracking Case Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Julius Albiz; [2023]
    Nyckelord :Gaze Cue; eye tracking; mixed-method; case study; Gaze Cue; eye tracking; mixad metod; fallstudie;

    Sammanfattning : When designing websites or applications, being able to allocate visual attention to specific parts of an interface is important. One powerful tool that can be used for this is Gaze Cues, which is a social cue that makes use of gaze direction to allocate visual attention in the same direction. LÄS MER

  2. 2. “Man känner sig inspirerad, man får liksom känslor, man får fakta om hur det är” : En intervjustudie med barn om etniska och kulturella representationer i disneyfilmer

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Kim Englund; Alice Klaesson; [2023]
    Nyckelord :Audience; children; culture; Disney; ethnicity; film; identification; reception theory; representation; semi-structured interview; sensoric interview; uses and gratification;

    Sammanfattning : The study examines how children act as audiences, which needs are fulfilled through their consumption of Disney films and how children receive messages about cultural representations in animated films. Furthermore, how children relate to Disney's characters and their understanding of what is real and made-up in Disney's films is examined. LÄS MER

  3. 3. #malmö och stadens representation : En studie om vardagskultur i Malmö, grundad i Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Kimmo Svensson; [2023]
    Nyckelord :visual communication; ordinary culture; regional culture; city branding; instagram; malmoe; representation; grounded theory; visuell kommunikation; vardagskultur; regional kultur; stadsvarumärke; malmö; instagram;

    Sammanfattning : The study examined the most common visual representations of the city of Malmö on Instagrams #malmö hashtag over four days. The images were analyzed from a contextual perspective and a constructivist approach. LÄS MER

  4. 4. Where is the Body? : En komparativ visuell analys av kostym och smink i drag i To Wong Foo,Thanks for Everything! Julie Newmar och The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Kristina Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :Semiotisk Analys; Genus; Drag Queen; Performativt Kön; Kostym; Smink; Mis-en-scéne; Male Gaze; Samer; Samiska; Färg; Informativt; Animation;

    Sammanfattning : This essay focuses on a comparative analysis of costume and makeup presented in the two drag queen road-movies To Wong Foo, Thanks for Everything Julie Newmar! (1995) and The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert (1994). These movies have similar settings with a group of three drag queens traveling across the country to participate in their big show. LÄS MER

  5. 5. Hur påverkar kognitiv belastning inlärning i animerat material?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Daniel Jutterström; Eddie Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Kognition; Animation; Studentengagemang; Pedagogik;

    Sammanfattning : I denna studie analyserades påverkan av kognitiv belastning på studenters inlärningsförmågor. Fyra deltagare fick se två animationer och sedan besvara frågor om innehållet i animationerna. Därefter intervjuades deltagarna. Resultatet av studien indikerar att kognitiv belastning inte påverkar inlärningen hos studenter till en högre grad. LÄS MER