Sökning: "apologia"
Visar resultat 6 - 10 av 38 uppsatser innehållade ordet apologia.
6. "Under pressure". A study of the Swedish Public Health Agency´s crisis - and reputation management during the COVID-19 pandemic.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : This study examines the Swedish Public Health Agency’s (PHA) crisis communication regarding the COVID-19 pandemic during the year of 2020. Departing from a synthesis of the frameworks of Image Repair Theory and Bureaucratic Reputation Theory, the PHA’s online press conferences are critically analyzed to map out how the PHA’s representatives react to reputational threats that occur alongside and in connection to its management of the crisis at hand. LÄS MER
7. Nikāḥ as precondition for paradise? Spiritual corporeality and al-Ghazālī’s theology of marriage in the Kitāb ādāb al-nikāḥ
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för teologi och religionsvetenskapSammanfattning : With the 11th century text Kitāb ādāb al-nikāḥ, the “Book on the Proper Conduct of Marriage”, the Islamic thinker al-Ghazālī (1056 –1111/447–504) replies to a contemporaneous debate within Sufi asceticism with a theology of nikāḥ. The text is part of his opus magnum, the “Renaissance of the Knowledge of dīn”, which aims at a renewal of Muslim piety and provides practical guidance to the male audience addressed. LÄS MER
8. Stanna hemma! : En kvantitativ analys om flygbolagens kriskommunikation isociala medier under COVID-19
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This essay examines the aviation companies SAS,Norwegian and Finnair and their crisis communicationon social media before and after the beginning of the COVID-19 crisis. The theories used are Situational Crisis Communication Theory and Corporate Apologiatogether with the general study of crisis communication. LÄS MER
9. Kriskommunikation under företagskriser : En kvalitativ studie om kriskommunikation under företagskriser och konsumenters gensvar på kommunikationen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att söka djupare förståelse kring hur företag agerar vid företagskriser, vilka strategier de tar till sig. Vidare syftar studien till att bidra till djupare förståelse kring hur kriskommunikation tas emot av konsumenter på sociala medier. LÄS MER
10. "Man måste få bättra sig" : En retorisk textanalys av Fredrik Virtanens självförsvar efter anklagelserna i samband med #metoo.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Under hösten 2017 fick #metoo en enorm spridning i sociala medier. Rörelsen har beskrivits som en nutida revolution, och av länderna i Norden hade metoo-rörelsen störst genomslag i Sverige. LÄS MER