Sökning: "att förändra ett företag organisation"

Visar resultat 16 - 20 av 57 uppsatser innehållade orden att förändra ett företag organisation.

  1. 16. Att lyckas arbeta som en processorienterad organisation : En intervjustudie på delvis processorienterade organisationer med fokus på förändring och processledning

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Fabian Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Processorientering; processledning; process; förändring; framgångsfaktorer; utmaningar; organisationer i Sverige;

    Sammanfattning : Traditionellt har organisationer en funktions/avdelningsbaserad organisationsstruktur där resultat i de enskilda enheterna prioriteras. I motsats till detta kan organisationer välja att arbeta processorienterat, vilket syftar till att förändra den traditionella organisationsstrukturen och organisationskulturen. LÄS MER

  2. 17. Jakten på den rätta kompetensen : En kvalitativ studie om subjektivitetens roll i rekryteringssammanhang

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Evanja Flod; Anna Hög; Jenny Thelin; [2017]
    Nyckelord :Kompetensbaserad rekrytering; subjektivitet; homosocial reproduktion; anonymisering; kategorisering;

    Sammanfattning : Att rekrytera rätt kompetens till rätt plats är lättare sagt än gjort. I sökandet efter rätt kompetens för en tjänst finns det utrymme för att subjektivitet och kategorisering präglar rekryteringsprocessen, vilket föranleder att arbetssökande riskerar att väljas bort på felaktiga grunder. LÄS MER

  3. 18. Att lyckas med digitala säljstrategier inom svensk telekom

    Master-uppsats, KTH/Organisation och ledning

    Författare :MIKAEL HULTÉN; [2016]
    Nyckelord :Digitalisation; Sales strategy; B2B sales; Customer decision Journey; Digital Business; Digitalisering; försäljningsstrategi; B2B-försäljning; Digital Business;

    Sammanfattning : I dagens värld där digital och teknisk utveckling rör sig snabbt tvingas företagen att skapa dynamiska affärsmodeller anpassande efter dynamiska marknadsförutsättningar. Kunderna blir allt mer digitala, förväntar sig realtidstjänster och är mindre öppna för komplikationer. LÄS MER

  4. 19. Att lära av förändringar : En studie av yrkesverksammas upplevelser av lärande i och med förändringar på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för hälsa, kultur och pedagogik

    Författare :Helena Persson; [2015]
    Nyckelord :Learning in working life; adult learning; change; organizational change; learn from change; resistance; Lärande i arbetslivet; vuxnas lärande; förändring; organisationsförändring; lära av förändring; motstånd;

    Sammanfattning : Bakgrund: Förändringstakten i dagens samhälle ställer stora krav på företagen att snabbt kunna anpassa sig efter omvärlden. Ett företag med ambitionen att snabbt kunna förändra sig, kräver förändringsbenägna och flexibla medarbetare. I Sverige är detta en verklighet som idag har nått in i vart och var annat företag. LÄS MER

  5. 20. Sociala medier inom klimatrörelsen : hur moderna sociala rörelser använder internet för kommunikation

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Charlotta Tyllered; [2015]
    Nyckelord :sociala medier; sociala rörelser; Klimataktion; Transition Sweden; miljö; klimat;

    Sammanfattning : De senaste åren har sociala medier fått allt större betydelse i människors liv. Det diskuteras om det till och med har varit en del av förutsättningarna för omvälvande sociala förändringar i olika länder. LÄS MER